Tanımlayıcı tipteki bu çalışma, Hemşirelik ve Ebelik birinci sınıf öğrencilerinin ilk klinik uygulama
sonrası yaşadıkları stres düzeyleri ve bunu etkileyen faktörleri tespit etmek amacıyla yapıldı. Araştırma,
Çanakkale ilinde bir Sağlık Yüksekokulunda 2009-2010 Eğitim- öğretim yılında öğrenim gören hemşirelik ve
ebelik I. sınıf öğrencilerinden araştırmaya katılmayı kabul eden 83 öğrenci üzerinde gerçekleştirildi. Veriler
araştırmacılar tarafından hazırlanan öğrenci tanıtım formu ve klinik uygulama sonrasında stres düzeylerini
belirlemek amacıyla Klinik Stres Anketi (KSA) kullanılarak toplandı. Verilerin analizi bilgisayarda SPSS 15.00
istatistik programında yüzdelik, ortalama ve t testi ile yapıldı. Araştırmada öğrencilerin KSA puan ortalamaları
54.2±8.9 olarak saptanmış, öğrencilerin ortalamanın üstünde stres yaşadıkları tespit edildi. Öğrencilerin
bölümleri ile KSA toplam puan ortalamaları arasında (t=2.65, P=0.010 ) ve kendini kliniğe hazır hissetme
durumu ile KSA alt boyut puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunurken, klinik deneyim öncesi
kliniğin tanıtılması ve kliniğe hazır hissetme durumları ile KSA puan ortalaması arasında anlamlı bir fark
olmadığı tespit edildi. Hemşirelik ve Ebelik öğrencilerinin klinik uygulamaya çıktıkları ilk gün sonundaki stres
düzeyi puanlarının ortalamanın üzerinde olduğu tespit edildi. Öğrencilerde stres yaratan etkenlerin azaltılması
önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ocak 2011 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ocak 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 14 Sayı: 4 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.