Amaç: Bu çalışma Üniversite öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla
yapılmıştır.
Yöntem: Örneklemini 300 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında anket formu, Yaşlı
Ayrımcılığı Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Değerlendirmede, Mann Whitney U, Kruskal Wallis testleri
kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmanın sonucunda üniversite öğrencilerinin yaşlı ayrıcılığına yönelik olumlu tutuma
sahip oldukları ve cinsiyet, öğrenim gördüğü fakülte, sınıf düzeyi, yaşlıyla yaşama süresi ile yaşlı ayrımcılığı
tutum ölçeği arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır (p < 0.05).
Sonuç: Öğrencilerin eğitimlerinin başlangıcından itibaren yaşlılık ve yaşlı ayrımcılığı ile ilgili eğitim
ve danışmanlık programlarının oluşturulması önerildi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ekim 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 15 Sayı: 2 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.