BibTex RIS Kaynak Göster

HEMŞİRELİKTE YARATICILIK ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE BULGULARININ YORUMLANMASI

Yıl 2012, Cilt: 15 Sayı: 3, 223 - 227, 18.09.2012

Öz

Araştırmalarda araştırmacının yorumlama yeteneği, araştırma konusunda yeterli bilgisi olmasının yanında kritik ve eleştirel düşünmeye sahip olma becerisine de bağlıdır. Bu makalenin amacı, araştırmacıların bulguların yorumlanmasını en anlamlı şekilde yapabilmeleri için yaratıcılıklarını ve eleştirel düşünebilme özelliklerini, nasıl geliştirebilecekleri konusunda bilgilendirmektir.

Kaynakça

  • Aktamış H, Ergin Ö. Bilimsel Süreç Becerileri ile Bilimsel
  • Belirlenmesi. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi 2007;33(2):11-23.
  • Aybek B. Eleştirel Düşünmenin Öğretiminde Öğretmenin Rolü. Üniversite ve Toplum 2007;7(2):1- 12.
  • Baker Mİ, Rudd R, Pomeroy C. Relationships Between Critical and Creative Thinking. Journal of Southern 2001;51(1):173-89.
  • Biesta GJJ, Stams GJJM. Critical Thinking and the Question of Critique: Some Lessons from Deconstruction. Studies in Philosophy and Education 2001;20(1):57-74.
  • Cebeci S. Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri. 2. Baskı. Alfa Basım, Ankara; 2002. p.100-20.
  • Cüceloğlu D. Düşünme. İyi Düşün Doğru Karar. Remzi Kitapevi. İstanbul; 2001. p. 242-84.
  • Day RA, Gastel B. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? (GA Altay, Çev.) Tübitak Matbaası, Ankara. 2005. p. 35-7.
  • Dikici A. Sanat Eğitiminde Yaratıcılık. Milli Eğitim Dergisi 2001;149(1): 100-9.
  • Dirimeşe E, Dicle A. Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerin
  • İncelenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2012;15(2):89-98.
  • Duran C, Saraçoglu M. Yeniliğin Yaratıcılıkla Olan İlişkisi ve Yeniliği Geliştirme Süreci. Yönetim ve Ekonomi 2009;16(1):57-71.
  • Düztepe Ş. Araştırmalarda Bilimsel Yöntemin Kullanılması ve Araştırmanın Temel Aşamaları. Havacılık 2004;1(3):49-53.
  • Ekmekçi A, Konaç E. Bilimsel yazımın bazı temel kuralları. TÜBAV Bilim 2009;2(1):117-21.
  • Erdoğulu YM. The Adaptation of Creativity Assessment Scale to Turkısh Culture. Eğitim Fakültesi Dergisi 2006;7(12):61-79.
  • Eşer İ, Khorshid L, Demir Y. Yoğun Bakım Hemşirelerinde Eleştirel Düşünme Eğilimi ve Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2007;11(3):13-22.
  • Güven M, Kürüm D. Öğrenme Stilleri ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış. Sosyal Bilimler Dergisi 2006;6(1):75-90.
  • Gürkaynak İ, Üstel F, Gülgöz S. Eleştirel Düşünme. Eğitim Reformu Girişimi, 3. baskı, Sabancı Üniversitesi; İstanbul: 2008. p. 1-27.
  • Gürol-Arslan G, Demir Y, Eşer İ, Khorshid L. Hemşirelerde Eleştirel Düşünme Eğilimini Etkileyen Etmenlerin
  • Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2009;12(1):72-80.
  • Halpern DF. Thought and Knowledge: An introduction to critical thinking (4th Ed.). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc. Publishers. Also published in Russian 2003. p. 135-55.
  • Hamuryudan V. Tıbbi Makale Yazım Kuralları. Anadolu Kardiyoloji Dergisi 2003;3(3):199-202.
  • İslamoğlu AH. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (SPSS uygulamalı). Yazın Basın Yayın Matbaacılık; İstanbul: 2009. p. 29-48.
  • Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 7. Baskı. 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti.; Ankara: 1995. p. 150-90
  • Kökdemir D. Eleştirel Düşünme ve Bilim Eğitimi. Pivolka 2003;2(4):3-5.
  • Öncü T. Yaratıcılığın Betimlenmesi ve Yaratıcılık Üzerine Çevresel Etkiler. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümü Dergisi 1992;14(1):255-64.
  • Özsoy SA, Yıldırım BÖ. Hemşirelikte Eleştirel Düşünme Uygulamalı Yaklaşım. Aydın Tuna Matbaacılık San Tic. Ltd Şti.; İzmir:2010. p. 40-58.
  • Poyrazlı Ş, Şahin AE. Uluslararası Dergiler İçin İngilizce Makale Yazma ve Yayımlama Sürecine İlişkin 2009;34(151):117-131.
  • Raudonis BM, Talbot L.A. Use of Critical Thinking in Research: The Research Critique. In LA Talbot (Ed.), Principles and Practice of Nursing Research. Mosby; St. Louis: 1995. p. 513–34.
  • Sanyel D. Sınır Tanımayan Güç Yaratıcılık. Bilim ve Teknik 1997;351(2):68-71.
  • Simpson E, Courtney M. Critical Thinking in Nursing
  • International 2002;8(2):89-98.
  • Sünbül AM. "Yaratıcılık ve Birey". Eğitime Yeni Bakışlar I, Mikro Yayınevi; Konya: 2002. p. 163-80. Uçan Ö, Taşcı S, Ovayolu N. Eleştirel Düşünme ve Hemşirelik. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi 2008;3(7):17-27.
  • Vaughan-Wrobel BC, O'Sullivan P, Smith L. Evaluating Critical Thinking Skills of Baccalaureate Nursing Students. Journal of Nurse Education. 1997;36(10):485-8.
  • Yıldırım A, Şimşek H. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma
  • Geliştirilmiş 5. Baskı), Seçkim Yayıncılık; Ankara: 2005. p. 290-330.
  • Yıldırım C. Bilim Felsefesi. Remzi Kitapevi; İstanbul: 1991. p. 50-75. Atatürk Üniversitesi Temel Öneriler. Eğitm ve Bilim education: A Literature Nursing Practice Journal of Yöntemleri. (Güncelleştirilmiş
Yıl 2012, Cilt: 15 Sayı: 3, 223 - 227, 18.09.2012

Öz

Kaynakça

  • Aktamış H, Ergin Ö. Bilimsel Süreç Becerileri ile Bilimsel
  • Belirlenmesi. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi 2007;33(2):11-23.
  • Aybek B. Eleştirel Düşünmenin Öğretiminde Öğretmenin Rolü. Üniversite ve Toplum 2007;7(2):1- 12.
  • Baker Mİ, Rudd R, Pomeroy C. Relationships Between Critical and Creative Thinking. Journal of Southern 2001;51(1):173-89.
  • Biesta GJJ, Stams GJJM. Critical Thinking and the Question of Critique: Some Lessons from Deconstruction. Studies in Philosophy and Education 2001;20(1):57-74.
  • Cebeci S. Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri. 2. Baskı. Alfa Basım, Ankara; 2002. p.100-20.
  • Cüceloğlu D. Düşünme. İyi Düşün Doğru Karar. Remzi Kitapevi. İstanbul; 2001. p. 242-84.
  • Day RA, Gastel B. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? (GA Altay, Çev.) Tübitak Matbaası, Ankara. 2005. p. 35-7.
  • Dikici A. Sanat Eğitiminde Yaratıcılık. Milli Eğitim Dergisi 2001;149(1): 100-9.
  • Dirimeşe E, Dicle A. Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerin
  • İncelenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2012;15(2):89-98.
  • Duran C, Saraçoglu M. Yeniliğin Yaratıcılıkla Olan İlişkisi ve Yeniliği Geliştirme Süreci. Yönetim ve Ekonomi 2009;16(1):57-71.
  • Düztepe Ş. Araştırmalarda Bilimsel Yöntemin Kullanılması ve Araştırmanın Temel Aşamaları. Havacılık 2004;1(3):49-53.
  • Ekmekçi A, Konaç E. Bilimsel yazımın bazı temel kuralları. TÜBAV Bilim 2009;2(1):117-21.
  • Erdoğulu YM. The Adaptation of Creativity Assessment Scale to Turkısh Culture. Eğitim Fakültesi Dergisi 2006;7(12):61-79.
  • Eşer İ, Khorshid L, Demir Y. Yoğun Bakım Hemşirelerinde Eleştirel Düşünme Eğilimi ve Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2007;11(3):13-22.
  • Güven M, Kürüm D. Öğrenme Stilleri ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış. Sosyal Bilimler Dergisi 2006;6(1):75-90.
  • Gürkaynak İ, Üstel F, Gülgöz S. Eleştirel Düşünme. Eğitim Reformu Girişimi, 3. baskı, Sabancı Üniversitesi; İstanbul: 2008. p. 1-27.
  • Gürol-Arslan G, Demir Y, Eşer İ, Khorshid L. Hemşirelerde Eleştirel Düşünme Eğilimini Etkileyen Etmenlerin
  • Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2009;12(1):72-80.
  • Halpern DF. Thought and Knowledge: An introduction to critical thinking (4th Ed.). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc. Publishers. Also published in Russian 2003. p. 135-55.
  • Hamuryudan V. Tıbbi Makale Yazım Kuralları. Anadolu Kardiyoloji Dergisi 2003;3(3):199-202.
  • İslamoğlu AH. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (SPSS uygulamalı). Yazın Basın Yayın Matbaacılık; İstanbul: 2009. p. 29-48.
  • Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 7. Baskı. 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti.; Ankara: 1995. p. 150-90
  • Kökdemir D. Eleştirel Düşünme ve Bilim Eğitimi. Pivolka 2003;2(4):3-5.
  • Öncü T. Yaratıcılığın Betimlenmesi ve Yaratıcılık Üzerine Çevresel Etkiler. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümü Dergisi 1992;14(1):255-64.
  • Özsoy SA, Yıldırım BÖ. Hemşirelikte Eleştirel Düşünme Uygulamalı Yaklaşım. Aydın Tuna Matbaacılık San Tic. Ltd Şti.; İzmir:2010. p. 40-58.
  • Poyrazlı Ş, Şahin AE. Uluslararası Dergiler İçin İngilizce Makale Yazma ve Yayımlama Sürecine İlişkin 2009;34(151):117-131.
  • Raudonis BM, Talbot L.A. Use of Critical Thinking in Research: The Research Critique. In LA Talbot (Ed.), Principles and Practice of Nursing Research. Mosby; St. Louis: 1995. p. 513–34.
  • Sanyel D. Sınır Tanımayan Güç Yaratıcılık. Bilim ve Teknik 1997;351(2):68-71.
  • Simpson E, Courtney M. Critical Thinking in Nursing
  • International 2002;8(2):89-98.
  • Sünbül AM. "Yaratıcılık ve Birey". Eğitime Yeni Bakışlar I, Mikro Yayınevi; Konya: 2002. p. 163-80. Uçan Ö, Taşcı S, Ovayolu N. Eleştirel Düşünme ve Hemşirelik. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi 2008;3(7):17-27.
  • Vaughan-Wrobel BC, O'Sullivan P, Smith L. Evaluating Critical Thinking Skills of Baccalaureate Nursing Students. Journal of Nurse Education. 1997;36(10):485-8.
  • Yıldırım A, Şimşek H. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma
  • Geliştirilmiş 5. Baskı), Seçkim Yayıncılık; Ankara: 2005. p. 290-330.
  • Yıldırım C. Bilim Felsefesi. Remzi Kitapevi; İstanbul: 1991. p. 50-75. Atatürk Üniversitesi Temel Öneriler. Eğitm ve Bilim education: A Literature Nursing Practice Journal of Yöntemleri. (Güncelleştirilmiş
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Gülümser Dolgun

Semra Erdoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Eylül 2012
Gönderilme Tarihi 26 Eylül 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 15 Sayı: 3

Kaynak Göster

Vancouver Dolgun G, Erdoğan S. HEMŞİRELİKTE YARATICILIK ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE BULGULARININ YORUMLANMASI. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences. 2012;15(3):223-7.

Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.

Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.

20547


    1.