Amaç: Bu araştırma ilköğretim
öğrencilerinin çevresel tutum ve çevre bilgisinin incelenmesi amacıyla tanımlayıcı
olarak yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmanın evrenini bir
ilköğretim okulunda okuyan 6-7-8. Sınıf öğrencilerinden oluşan toplam 237
öğrenci oluşturmuştur. Örneklem seçimi yapılmayıp evrenin tamamına ulaşılması
hedeflenmiş 189 öğrenci ile araştırma tamamlanmıştır. Veri toplama aracı olarak
çevre bilgi testi ve çevre tutum ölçeği kullanılmıştır.
Bulgular:
Öğrencilerin yaş ortalaması 12.76 olup %50.3’ünün erkek olduğu, çevre bilgi
test puanlarının 18.11, çevre tutum puanlarının ise 102.66 olduğu bulunmuştur.
İstatistiksel inceleme sonucunda kızların çevre bilgi puanı ve çevre tutum
puanının yüksek olduğu ve aralarındaki farkın da istatistiksel olarak anlamlı
olduğu, ayrıca sınıf dereceleri ile çevre bilgi puanı arasında da anlamlı bir
ilişki olduğu görülmüştür. Çevre bilgi testi ile çevre tutum puanı arasında
yapılan korelasyon testine göre aralarında pozitif yönde güçlü bir ilişki
olduğu saptanmıştır.
Sonuçlar: Sonuçlara göre kızların çevreye
yönelik bilgi ve duyarlılıkları daha yüksek düzeydedir. Okullarda çevre ile
ilgili bilgilendirmeler ve etkinlikler yapılırken özellikle erkek öğrencilere
yönelik daha dikkat çekici teknikler kullanılmalı ve katılmaları için teşvik
edilmelidir. Halk sağlığı hemşireleri olarak okul sağlığı uygulamalarında bu
konuya daha fazla yer veren çalışmalar planlanmalıdır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 20 Sayı: 4 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.