ÖZET
Amaç: Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin ruhsal
sorunları ve ilişkili faktörleri incelemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Kesitsel nitelikte olan araştırma bir devlet
üniversitesinde Aralık 2018- Ocak 2019 tarihlerinde yürütülmüştür. Çalışmanın
evrenini 2018-2019 yılında öğrenim gören 1200 hemşirelik öğrencisi
oluşturmuştur. Çalışmada örneklem seçilmemiştir. Verilerin toplandığı günlerde
okulda bulunan ve çalışmaya katılmayı kabul eden toplam 430 öğrenci araştırma
kapsamına alınmıştır. Veriler Kişisel Bilgi Formu ve GSA-28 ile toplanmıştır.
İstatistiksel değerlendirmelerde sayı, yüzdelik, ortalama ve ki-kare testi
kullanılıştır.
Bulgular: Çalışmada hemşirelik öğrencilerinin GSA-28
puan ortalaması 6.7 olarak bulunmuştur. Öğrencilerden %50.4’nün puanı 5 ve
üzerindedir. Bu durum, hemşirelik öğrencilerinin yaklaşık yarısının ruhsal
sağlık sorunları açısından risk altında olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin
sınıfı, şimdiki yaşadıkları ortam, ailenin ekonomik durumu, hemşireliği seçme
nedeni, sigara içme alışkanlığı ve sorunlarını paylaşma durumuyla 5 ve üzerinde
puan almaları arasında önemli fark bulunmuştur (p<0.05). GSA-28’den 5 ve
üzerinde puan alan öğrencilerin en yüksek oranda birinci sınıf öğrencileri
olduğu saptanmıştır.
Sonuç: Bu çalışmada öğrencilerin GSA-28 puan ortalaması
yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin sınıf düzeyi, şimdiki yaşadıkları ortam,
ailenin ekonomik durumu, hemşireliği seçme nedeni, sigara içme alışkanlığı ve
sorunlarını paylaşma durumu öğrencilerin ruh sağlığını etkileyen önemli
değişkenler olarak belirlenmiştir.
Anahtar kelimeler: Hemşirelik öğrencileri;
ruhsal sağlık; genel sağlık anketi 28; tanıtıcı özellikler
ABSTRACT
Mental Health Problems of Nursing Students and Related
Factors
Aim: This study was conducted
cross-sectionally to examine the psychological problems and related factors of
nursing students.
Method: The
research was conducted in a public university between December 2018 and January
2019. The population of the study consisted of 1200 nursing students studying
in 2018-2019. No sample was selected in the study. A total of 430 students who
participated in the study and accepted to participate in the study were
included in the study. Data were collected with Personal Information Form and
GSA-28. Number, percentage, mean and chi-square tests were used in statistical
evaluations.
Results: In the
study, the mean GHQ-28 score of nursing students was found to be 6.7. 50.4% of the students scored
5 or more from GHQ-28. This showed that approximately
half of nursing students were at risk for mental health problems. Significant differences were
found between the students' class, current environment, economic status of the
family, the reason for choosing nursing, smoking habits and sharing their
problems and getting scores of 5 or more (p<0.05). It was determined that
the highest percentage of students who scored 5 or more from GHQ-28 (78.8%) was
first-year students.
Conclusion: In this study, students' GHQ-28 average score
was found to be high. Students 'class level, current environment, family's
economic status, reason for choosing nursing, smoking and sharing problems were
determined as important variables affecting students' mental health.
Key words: Nursing students; mental health; general
health questionnaire 28; descriptive properties
-
-
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 22 Sayı: 3 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.