Aim: The aim of this study was to determine the relationship between anger expression styles and psychological symptoms of nursing students in a health school.
Method: The descriptive study was completed with 235 students (71% of the population). In the data collection phase, a two-part questionnaire was applied to the students. The first part of the questionnaire includes “Personal Information Form” and the second part includes “Multidimensional Anger Scale” and “Brief Symptom Inventory“. In the analysis of sociodemographic data and scale scores, descriptive statistics, normality test, and Spearman correlation analysis were used.
Results: 180 of the participants were women. In the Multidimensional Anger Scale, the average score of Anger Symptoms was determined as 36.64 (SD 9.03) and Brief Symptom Inventory mean score was determined as 88.44 (SD 43.07). Common problems in the Brief Symptom Inventory are anxiety, depression and negative self. According to the correlation analysis, there was a statistically significant relationship between anger symptoms and short symptom inventory anxiety scores (r=0.517; p=0,000<0.05). There were statistically significant results between the short symptom inventory sub-dimensions and anger sub-dimensions (p <0.05).
Conclusion: It was founda that the relationship between anger expressions and psychological symptoms of nursing students. Brief Symptom Inventory subscale scores are generally increasing in those who cannot cope with anger, and who have high anger in thought, behavior and interpersonal relationships. Anxiety, depression, negative self, hostility and somatization are more common in these students.
Amaç: Bu araştırmanın amacı hemşirelik bölümü öğrencilerinin öfke ifade etme biçimleri ile psikolojik semptomları arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
Yöntem: Tanımlayıcı türde olan çalışma, 235 öğrenci (evrenin %71’i) ile tamamlanmıştır. Veri toplama aşamasında öğrencilere iki bölümden oluşan anket formu uygulanmıştır. Anketin, birinci bölümü “Kişisel Bilgi Formu”nu ikinci bölümü ise “Çok Boyutlu Öfke Ölçeği” ve “Kısa Semptom Envanteri”ni içermektedir. Tanıtıcı verilerin ve ölçek puanlarının analizinde tanımlayıcı istatistikler, normallik testi ve ölçekler arası ilişkinin incelenmesinde ise Spearman korelasyon analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılanların 180’ı kadındır. Çok Boyutlu Öfke Ölçeği’nde Öfke Belirtileri puan ortalaması 36.64 (SS 9.03) olarak belirlenmiştir. Kısa Semptom Envanteri puan ortalaması ise 88.44 (SS 43.07) olarak belirlenmiştir. Kısa Semptom Envanteri’nde sık görelen sorunlar anksiyete, depresyon ve olumsuz benliktir. Yapılan korelasyon analizine göre öfke belirtileri ile kısa semptom envanteri anksiyete puanları arasında istatistiksel açıdan pozitif yönlü ve anlamlı ilişki bulunmuştur (r=0.517; p=0,000<0.05). Kısa semptom envanteri alt boyutları ile öfke alt boyutları arasında ise istatistiksel açıdan anlamlı sonuçlara ulaşılmıştır (p<0.05).
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin öfke ifadeleri ile psikolojik semptomları arasında ilişki incelendiğinde, öfkeyle baş edemeyen, düşünce, davranış ve kişilerarası ilişkilerinde öfke düzeyi fazla olan öğrencilerin kısa semptom envanter alt ölçek puanlarının genel olarak arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu kişilerde anksiyete, depresyon, olumsuz benlik, hostilite ve somatizasyon daha fazla görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 24 Sayı: 1 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.