BibTex RIS Kaynak Göster

Cinsiyet Tüketici Karar Verme Tarzlarını Farklılaştırır mı?

Yıl 2016, Cilt: 30 Sayı: 3, 0 - 0, 26.07.2016

Öz

Günümüzde küreselleşmenin etkisiyle birlikte tüketicilerin karar vermesi      daha da karmaşık hale gelmiştir. Tüketici karar verme tarzları, tüketici satınalma davranışlarını etkilediğinden ve pazar bölümlendirme faaliyetlerinde kullanıldığından bu kavramın incelenmesi pazarlama uygulamaları ve stratejileri bakımından büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda araştırmanın amacı, Suriyeli göçmenlerin karar verme tarzlarını incelemek ve cinsiyetin karar verme tarzlarını farklılaştırıp farklılaştırmadığını tespit etmektir.

Suriye’den Ülkemize gelen göçmenlerin karar verme tarzlarını irdeleyebilmek amacıyla yapılan bu çalışmada öncelikli olarak araştırma kapsamında kullanılan ölçeklerin güvenilirlik ve geçerlilik analizleri yapılmıştır. Suriyeli kadın ve erkek tüketicilerin satınalma karar tarzları itibariyle farklılıklarını tespit edebilmek amacıyla ayırma (diskriminant) uygulanmıştır. Suriyeli göçmenlerin satınalma tarzlarının belirlenmesine yönelik olarak yapılan bu araştırma sonucunda elde edilen faktörler Sproles ve Kendall’ın geliştirdiği faktörlerle çok büyük ölçüde uyum göstermektedir. Araştırma hipotezini test edebilmek amacıyla uygulanan ayırma analizi sonuçlarına göre Suriyeli kadın ve erkekler farklı karar verme şekillerine sahiptir.

Yıl 2016, Cilt: 30 Sayı: 3, 0 - 0, 26.07.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tülay Yeniçeri Bu kişi benim

Belkıs Dilek Özbezek

Yayımlanma Tarihi 26 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 30 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yeniçeri, T., & Özbezek, B. D. (2016). Cinsiyet Tüketici Karar Verme Tarzlarını Farklılaştırır mı?. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 30(3).

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png