Son on yılda iletişim teknolojisinde yaşanan gelişmelerde, Web
sitesi yapmak hususunda hiçbir bilgisi olmayan kullanıcıların kolaylıkla
internet üzerinde sayfalarını oluşturarak, dilediklerini yazabilme yolunu açan
“kişisel blog” akımı; internet kullanıcı sayısının artması ile birlikte her geçen
gün daha da yaygın hale gelmektedir. Kurumsal bloglar ise, bir
organizasyondaki faaliyetlerle ilgilenen içsel ve dışsal bireyleri, paydaşları,
birbirine bağlayan etkin bir iletişim yoludur. Kurumsal bloglar, dünyada pek
çok işletmede kullanılmaktadır. Başlangıçta pazarlama aracı olarak kullanılsa
da son zamanlarda, organizasyon içi ve dışı iletişim aracı olarak işlev
görmektedir. Ülkemizde yeni kullanılmaya başlayan kurumsal bloglar, henüz
az sayıda ve genellikle sadece pazarlama aracı olarak kullanılmaktadır.
Kurumsal bloglarda iletişim süreci, kurum çalışanlarının, yöneticilerin veya
kurum prosedürleriyle yetki verilen paydaşlarının kurum veya kendi adına,
genellikle gayri resmi bir dille, iletiler(post) göndermesi, gönderilen iletilere
yapılan yorumlar vasıtasıyla hedef kitleden geri bildirimi alması ile
gerçekleştirilmektedir.
Bu çalışmada, blog ve kurumsal blogların tanımı yapılmış, kurumların
neden blogları bir iletişim aracı olarak kullandıkları ve kurumsal blogların
örgütsel iletişimin etkinliğini sağlamadaki katkıları açıklanmıştır. Bazı
örgütlerin kurumsal blogları, iletişim etkinliği açısından incelenerek,
Türkiye’de kurumsal blog uygulaması yapan veya yapmayı planlayan
kurumlara rehberlik edecek tavsiyelerde bulunulmuştur.
Blog Blogging Kurumsal Blog Kurumsal Blogging Örgütsel İletişim
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ağustos 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 23 Sayı: 3 |