BibTex RIS Kaynak Göster

YÖNETİCİLERİN MEVCUT LİDERLİK DAVRANIŞLARI İLE ASTLARIN BEKLEDİKLERİ LİDER DAVRANIŞI ARASINDAKİ FARKLILIKLAR VE BANKACILIK SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA

Yıl 2001, Cilt: 15 Sayı: 1-2, - , 25.11.2010

Öz

Özet;

Günümüzde hayatın her alanında olduğu gibi bankacılık sektöründe
de çok hızlı ve köklü değişiklikler yaşanmaktadır. Bankalar bir yandan
büyürken,bir yanda da hızlı değişime ayak uydurabilmenin yollarını
aramaktadır. Bu değişim ve büyüme, yeni amaç ve hedeflerin ortaya çıkması ve
faaliyet alanlarının genişlemesi lider yöneticilere duyulan ihtiyacı artırmaktadır.
Başarılı liderlik uygulamalarının her sektörde olduğu gibi, bankacılık
sektörünün amaçlarına ulaşılmasında da son derece büyük bir yere ve öneme
sahip olduğu bilinen bir gerçektir. Bunun yanısıra, bankacılık . faaliyetleri
itibarı i!e ekip çalışmasının yaygın bir biçimde yaşandığı ve yöneticiler ile astlar
arasındaki işbirliği ve koordinasyonun hayati bir öneme sahip olduğu bir alanı
temsil etmektedir. Yöneticiler uyguladıkları liderlik tarzları ile astlarının
motivasyonuna doğrudan katkıda bulunacakları gibi, astların beklentilerini
karşılayamayan ve morallerini olumsuz yönden etkileyebilecek davranışları ile
örgütsel amaçların başarılmasını önleyecek bir rol üstlenebilirler. Sektörün son
derece dinamik ve yenilikçi niteliği de göz önünde bulundurulacak olursa,
olumlu bir yönetici- ast ilişkisinin örgüte sağlayacağı faydalar daha da iyi
anlaşılacaktır.
Bu çalışmada. Ankara' da faaliyet gösteren özel bir bankanın şubelerinde
gerçekleştirilen bir ankel çalışması ile iletişim, yetki devri, kariyer geliştirme ve
planlama, performans değerlendirme, örgüt iklimi, karara katılma ve toplantı
düzenleme şeklinde ifade edilebilecek olan çeşitli yönetsel uygulamalara ilişkin,
banka çalışanlarının, yöneticilerinin mevcut liderlik uygulamalarına ait
algılamaları ile idealde olmasını arzu ettikleri liderlik uygulamaları arasındaki
farklılıklar belirlenmeye çalışılmıştır.Anket çalışması ile elde edilen sonuçlar
tartışılmış ve sorunlara ilişkin bir dizi öneride bulunulmuştur.

 

Summary: Nowadays, fast and radical changes are going on in banking
sector as well as in other spheres of life. Banks are seeking ways of adapting
themselves into new changing conditions while keeping their growth. This change
and growth, arising from new aims and targets increases the need for leader
managers.
This research has performed in a private bank that has a considerable market
share in the Turkish banking sector. The purpose of this study is to compare whether
there is a significant difference between actual and ideal leadership behaviors and
its perception by subordinates. A survey questionnaire has been applied to
employees of trade- bank sector in order to analyze the difference or similarity
between current leadership and managerial practices ( communication, delegation,
performance appraisal, eareer planning and development, organizational climate,
team building, meetings) and expectations of the employees in this field.

Yıl 2001, Cilt: 15 Sayı: 1-2, - , 25.11.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semra Arıkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Kasım 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 15 Sayı: 1-2

Kaynak Göster

APA Arıkan, S. (2010). YÖNETİCİLERİN MEVCUT LİDERLİK DAVRANIŞLARI İLE ASTLARIN BEKLEDİKLERİ LİDER DAVRANIŞI ARASINDAKİ FARKLILIKLAR VE BANKACILIK SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 15(1-2).

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png