Özet: Politik pazarlama, yöneten ve yönetilen arasındaki mesafeyi
daraltan, seçmenin siyasi partilerle ilgili bilgi edinmesini ve seçimlere
katılmasını aruran önemli bir olgudur. Siyasi partiler, pazarlama tekniklerini
kullanarak seçmeni etkilemek ve iktidar olmak isterler.
Bu çalışma, Sivas il merkezinde 231 kişi üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın amacı, 3 Kasım 2002 seçimlerinde yapılan pazarlama
faaliyetlerinde, seçmen kararlarım etkileyen faktörlerin ueler olduğu ve bu
faktörlerin demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğinin
saptanmasıdır.
Anahtar Kelimeler: Siyaset, Politik Pazarlama ve Seçmen
Abstract: Political marketing is an important concept which narrows
down the distance between voters and candidates, it also improves the
knowledge of vorers and voters' participations in elections. Political parties use
marketing techniques to influence voters and win elections.
This study was conducted in Sivas on 231 subjects, it aims lo identify
the factors that have an influence on voters' preferences and whether these
factors differ by demographics of participants on the national elections of
November 3, 2002.
Key Words: Politics, Political Marketing and Voter
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 17 Sayı: 3-4 |