BibTex RIS Kaynak Göster

NEGATİF POLİTİK REKLAMLARIN ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2003, Cilt: 17 Sayı: 3-4, - , 27.11.2010

Öz

Özet: 1980'lı yıllardan sonra lüm dünyada seçim kampanyalarında
yoğun olarak kullanılmaya başlanan negatif politik reklamlar, öncelikli olarak
rakiplerin olumsuz yönlerini vurgulayan ve bu olumsuzlukların kampanyayı
uygulayan kaynağa pozitif etki etmesini amaçlayan politik reklam türii
konumunda bulunmaktadır. Negatif politik reklamların amaçlan gerçekleştirme
etkisi konusunda literatürde farklı görüşler bulunmakladır. Ancak bu konudaki
karşıt görüşlere rağmeu, uygulamada negatif politik reklam mesajlarının
kullanımına giderek artan bir yoğuulukta devam edilmektedir. Yaptığımız
araştırmada, negatif politik reklamların üniversite lisans öğrencileri tarafından
inanılır ve bilgilendirici bulunup bulunmadıklarım saptamak amaçlanmaktadır.
Ayrıca hedef kitlenin, bu tur reklamları uygulayanlara ve olumsuzlukları
vurgulanan rakiplere karşı olaıı tutumlarını belirlemek analiz, edilmeye çalışılan
diğer konulardır.Araştırma sonuçlan negatif politik reklamların üniversite
öğrencileri tarafından genelde inanılır ve bilgilendirici bulunmadığını ve
öğrencilerin gerek bu tür reklamları uygulayanlara gerekse kampanyada
olumsuzluklan vurgulanan rakiplere karşı olumsuz bir tutuma sahip olduklarını
ortaya koymaktadır.

 

Abstract: The growih of negative political advertising has drawn the
attention of numbers of researchers. Most research has tried to find its
effectiveness on cognitive, affective and conative components of voters'
responses. But the results of the researches are iuconsistent. While some
research supports the use of negative advertising others assert that attack politics
evoke a boomerang effect. The present study investigated the effectiveness of
negative political advertising in terms of informativeness, believability and
attitudes roward both the advertiser and the target. The findings suggest that
negative political advertising was perceived as uninformative and
untruthful!..Overall negative political advertising produced negative evaluations
of both the advertiser and the target.

Yıl 2003, Cilt: 17 Sayı: 3-4, - , 27.11.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurhan Babür Tosun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Kasım 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 17 Sayı: 3-4

Kaynak Göster

APA Tosun, N. B. (2010). NEGATİF POLİTİK REKLAMLARIN ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 17(3-4).

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png