Özet: Artan uluslararası rekabette, avantaj sağlayabilen parametrelerin
başında kalite gelmektedir. Kaliteye ulaşmak ise, tasarımdan başlayıp, üretim ve
satış sonrası hizmetleri kapsayan süreçte tüm faaliyetlerde kaliteye
odaklanmakla mümkündür. Kalitenin gerçekleştirilebilmesi için icra edilen
faaliyetlerin ise belirli bir maliyeti vardır. Kısaca kalite maliyetleri olarak
isimlendirilen bu maliyetler, bazı işletmelerin satış gelirlerinin %25-30'una
kadar varmaktadır. Özellikle de İçsel Başarısızlık Maliyetleri çoğunlukla diğer
kalite maliyet kalemlerine göre daha yüksek oranlarda gerçekleşmektedir. Bu
çalışma, içsel başarısızlık maliyetlerinin ağırlığını incelemek amacına
yöneliktir.
Abstract: Quality takes the first place among parameters which can
supply the advantages in remaining an international competition. However, to
reach the quality is possible by focusing on quality in all activities through the
period which is from design to services after production and selling. There is a
ccrtain cost, of performed activities to be realized of the quality, These costs
which are briefly called "quality costs", reach to %25-30 of selling revenues of
some companies. Especially the internal failure costs mostly realize at higher
rates compared to oüıer qualiiy costs. This study aims examining the position of
the internal failure costs.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 17 Sayı: 3-4 |