Araştırma ve gözlem sonuçları, bilgi teknolojilerinin, özellikle de
Internet’in, yakın bir gelecekte daha yaygın biçimde kullanılarak, turizm ve
seyahat pazarlamasında daha etkin bir rol oynayacağını göstermektedir. Bu
nedenle, bilgi teknolojilerinin getirmiş olduğu yenilik, bireysel, bölgesel ve
ulusal düzeyde pazarlama faaliyetlerini yürüten bütün kuruluşlar tarafından
dikkatli bir şekilde değerlendirilmeli; sistemin yetersizlikleri ya da olumsuz
yönlerinin nasıl giderilebileceği gibi konular da dikkate alınmalıdır. Bu
çalışmanın amacı, bilgi teknolojilerindeki son gelişmelerden turizm ve seyahat
endüstrisinde günümüzde nasıl yararlanıldığı konusunda genel bir
değerlendirme yapmak ve seyahat ile konaklama işletmeleri arasında Internet
kullanımı konusunda bir farklılık olup olmadığını ortaya koymaktır. Bu
kapsamda Muğla bölgesinde faaliyette bulunan seyahat acenteleri (n=52) ile
konaklama işletmelerinden (n=66) elde edilen veriler ışığında bazı önerilere yer
verilmektedir. Ankete katılan işletmelerin tamamının Internet’in kendilerine ve
turizm bölgelerine büyük yararlar sağladığına inanmakta olmaları dikkate değer
bir sonuçtur.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 19 Sayı: 1 |