Kalite, rekabetin en önemli unsurudur. İşletmelerin sürekliliği
kavramı, toplam kalite yönetiminin strateji olarak kabul edilmesini zorunlu kılar.
Kalite; üst yönetim tarafından üretim girdilerinin tedarikinden alıcıların
hoşnutluğunu sağlamaya kadar uzanan süreçte, sürekli gelişimi ve ilk defada
doğruyu yapmayı amaç edinerek, kusursuzluk arayışına sistemli bir yaklaşımdır.
Kıt kaynakların israfını önleme ve değer katmayan faaliyetlerden arınma
neticesinde düşük maliyet ve yüksek tatmin sağlamak için kalite maliyetlerinin
hesaplanması gereklidir. Kalite maliyetlerini doğru hesaplamak, önemli bir yönetim
aracıdır. Yöneticiler, belirli zaman diliminde çeşitli kısıtlamalar altında isabetli
kararlar alabilmeleri için yönetim muhasebecilerine çok sık başvururlar. Yönetim
muhasebecileri, kalite maliyetlerini tanımlarlar ve periyodik olarak hesaplayarak
rapor sunarlar. Maliyet farklılıklarından doğan alternatifler arasında seçim yapmada,
gerçek maliyet kalemi olmayan fırsat maliyetlerini raporlamak hayati önem
taşımaktadır.
Kalite maliyetleri kalite maliyeti ölçümleri fırsat maliyetleri
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 19 Sayı: 1 |