Halkla İlişkiler Yönetimi, çağdaş halkla ilişkiler çalışmalarının
tasarlanması ve yürütülmesinde dört adımlı bir süreci kabul eder: araştırma,
planlama, yürütme ve değerlendirme. Bu süreçte başlangıç ve sonuç adımlarının
‘araştırma’ konusuna gönderme yaptığı açıkça görülür. Araştırma süreci,
günümüz halkla ilişkiler programlarını hem nesnel gerçeklere dayandırır, hem
de halkla ilişkiler işlevinin işletme içindeki konumunu yükseltir. Halkla İlişkiler
sorumlularının, mesleklerini yerine getirirken kullanabilecekleri çeşitli türde
araştırmalar mevcuttur. Bu türlerin tanınması, araştırmacı formasyonu
taşımayan halkla ilişkiler sorumlularının, çalışmalarında araştırma adımına daha
sıcak bakmalarını ve/veya dışarıdan satın alınacak araştırma hizmetlerini daha
bilinçli ve kolaylıkla yönlendirmelerini sağlar. Bu türler içinde, araştırmada
birincil verileri toplamaya yönelik halkla ilişkiler saha araştırmaları da bulunur.
Türün gereği olarak bilimsel yöntem formaliteleri açısından oldukça teknik
ayrıntıları içerir, ancak, kuruluşların kendine özgü halkla ilişkiler durumları ve
sorunları için yine kuruluşa özgü bulguları ve saptamaları ortaya koyarak fark
yaratır.
Saha Araştırması Halkla İlişkilerde Araştırma Halkla İlişkiler Yönetimi Araştırma Türleri
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 19 Sayı: 2 |