BibTex RIS Kaynak Göster

KİŞİSEL ETKİ KAYNAKLARI VE AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİM AĞI

Yıl 2005, Cilt: 19 Sayı: 2, 333 - 347, 27.11.2010

Öz

Ağızdan ağıza iletişim kavramı, iletmeden bağımsız uzmanlar, aile üyeleri, arkadalar ve mevcut veya potansiyel müşteriler gibi gruplar arasında olumlu veya olumsuz sözel iletişim olarak tanımlanmaktadır. Literatür, ağızdan ağıza iletişimin tüketicilerin nihai satın alma kararında oldukça etkili bir faktör olduğunu, bazı durumlarda diğer tutundurma yöntemlerinden daha fazla etkiye sahip olduğunu belirtmektedir. Kitlesel medya ürün farkındalığı yaratmada etkili olurken, çoğu durumda tüketiciler satın alma kararı verirlerken ağızdan ağıza iletişime güvenmektedirler. Ağızdan ağıza iletişimin artan öneminden dolayı bu çalışmanın amacı, ağızdan ağıza iletişim kavramını ayrıntılı olarak incelemektir.

Kaynakça

  • Bayus, Barry L. (1985), “Word of Mouth: The Indirect Effects of Marketing Efforts”, Journal of Advertising Research, Vol.: 25, No: 3, June/July, pp. 30-39.
  • Çabuk, Serap, Mehmet . Ya cı (2003), Pazarlamaya Ça da Yakla ım, 1. Baskı, Nobel Kitabevi, Adana.
  • Ennew, Christine T., Ashish K. Banerjee, Derek LI (2000), “Managing Word of Mouth Comminication: Emprical Evidence from India”, International Journal of Bank Marketing, Vol.: 18, Issue: 2, pp.75-83.
  • Feıck, Lawrance F., Linda L. PRICE (1987), “The Market Maven: A Diffuser of Market Place Information”, Journal of Marketing, Vol.: 51, January, pp. 83-97.
  • Goldsmıth, Ronald E., Leisa R. Flyn, Elizabeth B. Goldsmıth (2003), “Innovative Consumers and Market Mavens”, Journal of Marketing Teory and Practice, Vol.: 11, Isssue: 4, pp. 54-64.
  • Gülmez, Mustafa (2002), “ nternet’te Mükemmel Mü teri Hizmeti Nasıl Sa lanır?”, Pazarlama Dünyası, Yıl: 2002, Sayı: 4, Temmuz-A ustos, ss.19-21.
  • Hennıng, Throsten T., Gianfranco Walsh (2003), “Electronic Word of Mouth: Motives for Consequences of Reading Customer Articulations on the Internet”, International Journal of Electronic Commerce, Vol.: 8, No: 2, Winter, pp.51-74.
  • Kotler, Philip (1997), Marketing Management, Analysis, Planning, Implementation, and Control, Ninth Edition, Prentice-Hall International Inc., New Jersey, USA.
  • Morgan, Robert M., Shelby D. Hunt (1994), “The Commitment-Trust Theory of Relationship Marketing”, Journal of Marketing, Vol.: 58, pp. 19-20.
  • Mowen, John C., Michael Minor (1998), Consumer Behavior, Fifth Edition, Prentice-Hall International Inc., New Jersey, USA.
  • Mucuk, smet (1994), Pazarlama lkeleri, Geni letilmi Altıncı Basım, Der Yayınları, stanbul.
  • Odaba ı, Yavuz (2000), Satı ve Pazarlamada Mü teri li kileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık Pazarlama Dizisi No: 236, Sistem Yayıncılık ve Mat. San. A. ., stanbul.
  • Odaba ı, Yavuz, Gülfidan Barı (2002), Tüketici Davranı ı, 2. Baskı, MediaCat Kitapları, Kapital Medya A. ., stanbul.
  • Odaba ı, Yavuz, Mine Oyman (2003), Pazarlama leti imi Yönetimi, 2. Baskı, MediaCat Kitapları, Kapital Medya A. ., stanbul. Oluç, Mehmet
  • (1989), “Tutundurma-Promotion leti im-Communication”,
  • Pazarlama Dünyası, Yıl: 1989, Sayı: 17, Eylül-Ekim, ss.3-17.
  • Schinder, Robert M., Barbara Bickart (2002), “Published Word of Mouth: Referable, Consumer-Generated Information on the Internet”, http://elab.vanderbilt.edu/elib/upload/193/ACF1007.doc, (Eri im: 08.03.2005).
  • Solomon, Michael R. (1986), “The Missing Link: Surrogate Consumers in the Marketing Chain”, Journal of Marketing, Vol.: 50, October, pp. 208- 218.
  • Tek, Ömer Baybars (1999), Pazarlama lkeleri, 8. Baskı, Beta Yayım Da ıtım A. ., stanbul.
  • Woodsıde, Arch G., M. Wayne Delozıer (1976), “Effects of Word of Mouth Advertising on Consumer Risk Taking”, Journal of Advertising, Vol.: 5, Issue: 4, pp.12-19.
  • Ya cı, Mehmet smail, Teoman Duman, lke Kaya (2004), “Süpermarket Mü terilerinin Satın Alma Sonrası Davranı E ilimlerinin ncelenmesi: Mersin Örne i”, Pazarlama Dünyası, Yıl: 2004, Sayı: 18, Kasım- Aralık, ss.46-52.
Yıl 2005, Cilt: 19 Sayı: 2, 333 - 347, 27.11.2010

Öz

Kaynakça

  • Bayus, Barry L. (1985), “Word of Mouth: The Indirect Effects of Marketing Efforts”, Journal of Advertising Research, Vol.: 25, No: 3, June/July, pp. 30-39.
  • Çabuk, Serap, Mehmet . Ya cı (2003), Pazarlamaya Ça da Yakla ım, 1. Baskı, Nobel Kitabevi, Adana.
  • Ennew, Christine T., Ashish K. Banerjee, Derek LI (2000), “Managing Word of Mouth Comminication: Emprical Evidence from India”, International Journal of Bank Marketing, Vol.: 18, Issue: 2, pp.75-83.
  • Feıck, Lawrance F., Linda L. PRICE (1987), “The Market Maven: A Diffuser of Market Place Information”, Journal of Marketing, Vol.: 51, January, pp. 83-97.
  • Goldsmıth, Ronald E., Leisa R. Flyn, Elizabeth B. Goldsmıth (2003), “Innovative Consumers and Market Mavens”, Journal of Marketing Teory and Practice, Vol.: 11, Isssue: 4, pp. 54-64.
  • Gülmez, Mustafa (2002), “ nternet’te Mükemmel Mü teri Hizmeti Nasıl Sa lanır?”, Pazarlama Dünyası, Yıl: 2002, Sayı: 4, Temmuz-A ustos, ss.19-21.
  • Hennıng, Throsten T., Gianfranco Walsh (2003), “Electronic Word of Mouth: Motives for Consequences of Reading Customer Articulations on the Internet”, International Journal of Electronic Commerce, Vol.: 8, No: 2, Winter, pp.51-74.
  • Kotler, Philip (1997), Marketing Management, Analysis, Planning, Implementation, and Control, Ninth Edition, Prentice-Hall International Inc., New Jersey, USA.
  • Morgan, Robert M., Shelby D. Hunt (1994), “The Commitment-Trust Theory of Relationship Marketing”, Journal of Marketing, Vol.: 58, pp. 19-20.
  • Mowen, John C., Michael Minor (1998), Consumer Behavior, Fifth Edition, Prentice-Hall International Inc., New Jersey, USA.
  • Mucuk, smet (1994), Pazarlama lkeleri, Geni letilmi Altıncı Basım, Der Yayınları, stanbul.
  • Odaba ı, Yavuz (2000), Satı ve Pazarlamada Mü teri li kileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık Pazarlama Dizisi No: 236, Sistem Yayıncılık ve Mat. San. A. ., stanbul.
  • Odaba ı, Yavuz, Gülfidan Barı (2002), Tüketici Davranı ı, 2. Baskı, MediaCat Kitapları, Kapital Medya A. ., stanbul.
  • Odaba ı, Yavuz, Mine Oyman (2003), Pazarlama leti imi Yönetimi, 2. Baskı, MediaCat Kitapları, Kapital Medya A. ., stanbul. Oluç, Mehmet
  • (1989), “Tutundurma-Promotion leti im-Communication”,
  • Pazarlama Dünyası, Yıl: 1989, Sayı: 17, Eylül-Ekim, ss.3-17.
  • Schinder, Robert M., Barbara Bickart (2002), “Published Word of Mouth: Referable, Consumer-Generated Information on the Internet”, http://elab.vanderbilt.edu/elib/upload/193/ACF1007.doc, (Eri im: 08.03.2005).
  • Solomon, Michael R. (1986), “The Missing Link: Surrogate Consumers in the Marketing Chain”, Journal of Marketing, Vol.: 50, October, pp. 208- 218.
  • Tek, Ömer Baybars (1999), Pazarlama lkeleri, 8. Baskı, Beta Yayım Da ıtım A. ., stanbul.
  • Woodsıde, Arch G., M. Wayne Delozıer (1976), “Effects of Word of Mouth Advertising on Consumer Risk Taking”, Journal of Advertising, Vol.: 5, Issue: 4, pp.12-19.
  • Ya cı, Mehmet smail, Teoman Duman, lke Kaya (2004), “Süpermarket Mü terilerinin Satın Alma Sonrası Davranı E ilimlerinin ncelenmesi: Mersin Örne i”, Pazarlama Dünyası, Yıl: 2004, Sayı: 18, Kasım- Aralık, ss.46-52.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mutlu Yüksel Avcılar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Kasım 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Avcılar, M. Y. (2010). KİŞİSEL ETKİ KAYNAKLARI VE AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİM AĞI. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 19(2), 333-347.

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png