BibTex RIS Kaynak Göster

TEKNOLOJİ ARAÇLARININ BANKACILIK SEKTÖRÜNDE UYGULANABİLİRLİĞİ VE TÜRKİYE’DEKİ BU DOĞRULTUDAKİ BANKACILIK UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2006, Cilt: 20 Sayı: 2, 107 - 120, 27.11.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı, teknoloji araçlarının bankacılık sektöründe
uygulanabilirliği ve Türkiye’deki bu doğrultudaki bankacılık uygulamalarının
değerlendirilmesidir. Bu uygulamalar ürünler bazında kredi kartları, ATM,
telefon bankacılığı, ev ve ofis bankacılığı, internet bankacılığı olarak
değerlendirilebilir. Ayrıca, EFT (Elektronik Fon Transfer) sistemi, SWİFT
(Dünya Bankalararası Mali İletişim Kurumu), VOIP (İnterent Protokolü
üzerinden iletişim) teknolojileri bankacılık uygulamalarında önemlidir.
Çalışmada, teknoloji uygulamaları değerlendirildikten sonra Türkiye’de faaliyet
gösteren 22 kamu mevduat bankası ile özel mevduat bankasının teknoloji
uygulamaları incelenmiştir.

Kaynakça

  • Aksiyon , 1996 “İnternetleşiyoruz”, Aksiyon, 30 mart-5 nisan, sayı 69: 17-23
  • Arthur Andersen, 1999 2000’li yıllarda Türk Bankacılık Sektörü, İstanbul: Türkiye Bankalar Birliği
  • Banka ve Para Teknolojileri Dergisi 1999 “ATM’LER” Banka ve Para Teknolojileri Dergisi, Mayıs- Haziran: 5
  • Banka ve Para Teknolojileri Dergisi, 1999 “Bireysel Bankacılıkta Yükselen Çözüm”, Banka ve Para Teknolojileri Dergisi, mayıs –Haziran: 10
  • Banka ve Para Teknolojileri Dergisi, 1999 “Akıllı Kartlar” Banka ve Para Teknolojileri Dergisi, mayıs- Haziran:10
  • Banka Para Teknolojileri, Kartlarınız Vakıfbank’tan, Mart, 1999,1: 12
  • Banka ve Para Teknolojileri Dergisi, 1999 “Akıllı Kartlar”, Banka ve Para Teknolojileri Dergisi, Mart -Nisan, 1: 6
  • Banka ve Para Teknolojileri Dergisi, 1999 “Bilişim Sektörünün Bankacılık Sektörü Üzerine Etkileri”, Banka ve Para Teknolojileri Dergisi, Eylül: 74
  • Bankacılık Finans, 1999 “Osmanlı İnfo İle Güvende”, Bankacılık Finans, 24 Ekim:52
  • Bankacılık finans, 1999 “Her ATM’nin Yanına İnternet”, Bankacılık Finans, 24 Ekim:53
  • Başak, 1998 “İnterbank Teknoloji İle Büyüyecek”, Başak, Eylül–ekim: 72
  • Capital, 1998 “Bankacılık Netleşiyor”, Capital, Aralık: 222
  • Capital, 1999 “Danışmandan Bankacıya Taktikler”, Capital, temmuz: 178
  • Capital, 1999 “Şubemizden Uzak Durun”, Capital, temmuz: 174
  • Capital, 1999 “Internet 2005”, Capital, Eylül: 80
  • Cumhuriyet, 1998 “Bankacılıkta Kriz”,Cumhuriyet, 19.10.1998: 11
  • Dünya, 1997 “Kartla Alışverişi Çok Sevdik”, Dünya, 11.12.1997:16
  • Dünya, 1998 “Evrimleşen Banka Hizmetleri”, Dünya 13.7.98:12
  • Dünya, 1998 “İşbankasından Bir İnteraktif Adım”, Dünya 13.2.98:17
  • Erkan, Hüsnü. 1993 Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayını
  • Finansal Forum Özel Eki, 1998 “En Büyük Büyüme Kredi Kartlarında Olacak”, Finansal Forum, 27 Nisan 1998
  • Hagel John; Todd Hewlin, 1997 “Retail Banking Caught in a web?”, The McKinsey Quarterly, 2: 42-55
  • Huber, Celia Pohani 1998, “Formal Renewal İn Banks”, The McKinsey Quarterly, 2: 148-154
  • Hürriyet, 1999 “Yeni Çağın Bankacılığı”, Hürriyet, 4 temmuz 1999:12
  • Hürriyet, 1999 “Bankalar Sokağa 130 Trilyon Lira yatırdı”, Hürriyet, 31 temmuz 1999: 13
  • JanAkesson; Erik Gjötterberg, 1995 “The Threat From Notraditional Banks” The McKinsey Quarterly, 3: 191-193
  • John Ouren; Marc Singer, 1998 “Electronic Bill Payment and Presentment”, The McKinsey Quarterly, 4: 98-106
  • Johnson, Brian A. 1995 “Banking On multimedia” The McKinsey Quarterly, 2: 94-106
  • Karasu, Ayşe Özek 1999 “21. Yüzyıla Girerken”, Hürriyet, 4 temmuz: 11
  • Kutlay, Mustafa 1999 “Akbank ATM’den Para Çekeni Gözünden Tanıyacak”, Hürriyet, 4 şubat 1999: 15
  • Lake, Kahherine; Asheet Mehta; Ruediger Adol, 1998 “Cashing In your ATM Network” , The McKinsey Quarterly, 1: 173-178
  • Merkez Bankası, 1996 Türkiye’de Elektronik Ödemeler Sistemi Genel Değerlendirme, Ankara: merkez bankası Yayını
  • Paramatik, 1999 “Dışbankta Altın Nokta Ailesinde”, Paramatik 17 ekim 1999, sayfa 44
  • Paramatik, 1999 “Şubelere Hayat Veren Adam”, Paramatik 5 eylul 1999: 40
  • Paramatik, 1999 “Daha da Güçleneceğiz”, Paramatik 24 ekim 1999: 38
  • Paramatik, 1999 “Aracı Kurumunuz Online mı?”, Paramatik 24 ekim 1999: 40
  • Paramatik, 1999 “Konuşan ve Dinleyen ATM’ler”, Paramatik 19 eylül 1999: 40
  • Steven I. Davis, 1994 Mükemmel Bankacılık, Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayını
  • Şekerkaya, Ahmet. 1997 Bankacılık Hizmetlerinde Algılanan Toplam Kalite Ölçümü, Ankara: SPK
  • Tab Bowers Marc Singer, 1996 “Who Will Capture Value In On Line Financial Services?” The McKinsey Quarterly, 2: 78-83
  • Tamer Aksoy, 1998 Çağdaş Bankacılıktaki Son Eğilimler ve Türkiye’de Uluslarüstü Bankacılık, Ankara: Sermaye Piyasası Kurulu
  • Toprak, Nazlı 1999 “Avrupa Bankaları İnternette”, Hürriyet, 15 haziran: 12
  • Türkiye Bankalar Birliği, 1998, Bankalarımız, Ankara: TBB
  • Türkiye İş Bankası, 1994, Türkiye’de Kredi kartı Uygulaması, İstanbul: Türkiye İş bankası
  • Vijay D‘silva Asheet Mehta, 1998, “What Is In Cards?”, The McKinsey Quarterly, 4: 90-97
  • Yapı Kredi, 1991 Türkiye’de Bireysel Bankacılığın ÜçüncüYılı, İstanbul: Ünal Ofset Basım
Yıl 2006, Cilt: 20 Sayı: 2, 107 - 120, 27.11.2010

Öz

Kaynakça

  • Aksiyon , 1996 “İnternetleşiyoruz”, Aksiyon, 30 mart-5 nisan, sayı 69: 17-23
  • Arthur Andersen, 1999 2000’li yıllarda Türk Bankacılık Sektörü, İstanbul: Türkiye Bankalar Birliği
  • Banka ve Para Teknolojileri Dergisi 1999 “ATM’LER” Banka ve Para Teknolojileri Dergisi, Mayıs- Haziran: 5
  • Banka ve Para Teknolojileri Dergisi, 1999 “Bireysel Bankacılıkta Yükselen Çözüm”, Banka ve Para Teknolojileri Dergisi, mayıs –Haziran: 10
  • Banka ve Para Teknolojileri Dergisi, 1999 “Akıllı Kartlar” Banka ve Para Teknolojileri Dergisi, mayıs- Haziran:10
  • Banka Para Teknolojileri, Kartlarınız Vakıfbank’tan, Mart, 1999,1: 12
  • Banka ve Para Teknolojileri Dergisi, 1999 “Akıllı Kartlar”, Banka ve Para Teknolojileri Dergisi, Mart -Nisan, 1: 6
  • Banka ve Para Teknolojileri Dergisi, 1999 “Bilişim Sektörünün Bankacılık Sektörü Üzerine Etkileri”, Banka ve Para Teknolojileri Dergisi, Eylül: 74
  • Bankacılık Finans, 1999 “Osmanlı İnfo İle Güvende”, Bankacılık Finans, 24 Ekim:52
  • Bankacılık finans, 1999 “Her ATM’nin Yanına İnternet”, Bankacılık Finans, 24 Ekim:53
  • Başak, 1998 “İnterbank Teknoloji İle Büyüyecek”, Başak, Eylül–ekim: 72
  • Capital, 1998 “Bankacılık Netleşiyor”, Capital, Aralık: 222
  • Capital, 1999 “Danışmandan Bankacıya Taktikler”, Capital, temmuz: 178
  • Capital, 1999 “Şubemizden Uzak Durun”, Capital, temmuz: 174
  • Capital, 1999 “Internet 2005”, Capital, Eylül: 80
  • Cumhuriyet, 1998 “Bankacılıkta Kriz”,Cumhuriyet, 19.10.1998: 11
  • Dünya, 1997 “Kartla Alışverişi Çok Sevdik”, Dünya, 11.12.1997:16
  • Dünya, 1998 “Evrimleşen Banka Hizmetleri”, Dünya 13.7.98:12
  • Dünya, 1998 “İşbankasından Bir İnteraktif Adım”, Dünya 13.2.98:17
  • Erkan, Hüsnü. 1993 Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayını
  • Finansal Forum Özel Eki, 1998 “En Büyük Büyüme Kredi Kartlarında Olacak”, Finansal Forum, 27 Nisan 1998
  • Hagel John; Todd Hewlin, 1997 “Retail Banking Caught in a web?”, The McKinsey Quarterly, 2: 42-55
  • Huber, Celia Pohani 1998, “Formal Renewal İn Banks”, The McKinsey Quarterly, 2: 148-154
  • Hürriyet, 1999 “Yeni Çağın Bankacılığı”, Hürriyet, 4 temmuz 1999:12
  • Hürriyet, 1999 “Bankalar Sokağa 130 Trilyon Lira yatırdı”, Hürriyet, 31 temmuz 1999: 13
  • JanAkesson; Erik Gjötterberg, 1995 “The Threat From Notraditional Banks” The McKinsey Quarterly, 3: 191-193
  • John Ouren; Marc Singer, 1998 “Electronic Bill Payment and Presentment”, The McKinsey Quarterly, 4: 98-106
  • Johnson, Brian A. 1995 “Banking On multimedia” The McKinsey Quarterly, 2: 94-106
  • Karasu, Ayşe Özek 1999 “21. Yüzyıla Girerken”, Hürriyet, 4 temmuz: 11
  • Kutlay, Mustafa 1999 “Akbank ATM’den Para Çekeni Gözünden Tanıyacak”, Hürriyet, 4 şubat 1999: 15
  • Lake, Kahherine; Asheet Mehta; Ruediger Adol, 1998 “Cashing In your ATM Network” , The McKinsey Quarterly, 1: 173-178
  • Merkez Bankası, 1996 Türkiye’de Elektronik Ödemeler Sistemi Genel Değerlendirme, Ankara: merkez bankası Yayını
  • Paramatik, 1999 “Dışbankta Altın Nokta Ailesinde”, Paramatik 17 ekim 1999, sayfa 44
  • Paramatik, 1999 “Şubelere Hayat Veren Adam”, Paramatik 5 eylul 1999: 40
  • Paramatik, 1999 “Daha da Güçleneceğiz”, Paramatik 24 ekim 1999: 38
  • Paramatik, 1999 “Aracı Kurumunuz Online mı?”, Paramatik 24 ekim 1999: 40
  • Paramatik, 1999 “Konuşan ve Dinleyen ATM’ler”, Paramatik 19 eylül 1999: 40
  • Steven I. Davis, 1994 Mükemmel Bankacılık, Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayını
  • Şekerkaya, Ahmet. 1997 Bankacılık Hizmetlerinde Algılanan Toplam Kalite Ölçümü, Ankara: SPK
  • Tab Bowers Marc Singer, 1996 “Who Will Capture Value In On Line Financial Services?” The McKinsey Quarterly, 2: 78-83
  • Tamer Aksoy, 1998 Çağdaş Bankacılıktaki Son Eğilimler ve Türkiye’de Uluslarüstü Bankacılık, Ankara: Sermaye Piyasası Kurulu
  • Toprak, Nazlı 1999 “Avrupa Bankaları İnternette”, Hürriyet, 15 haziran: 12
  • Türkiye Bankalar Birliği, 1998, Bankalarımız, Ankara: TBB
  • Türkiye İş Bankası, 1994, Türkiye’de Kredi kartı Uygulaması, İstanbul: Türkiye İş bankası
  • Vijay D‘silva Asheet Mehta, 1998, “What Is In Cards?”, The McKinsey Quarterly, 4: 90-97
  • Yapı Kredi, 1991 Türkiye’de Bireysel Bankacılığın ÜçüncüYılı, İstanbul: Ünal Ofset Basım
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Feride Bahar Işın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Kasım 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Işın, F. B. (2010). TEKNOLOJİ ARAÇLARININ BANKACILIK SEKTÖRÜNDE UYGULANABİLİRLİĞİ VE TÜRKİYE’DEKİ BU DOĞRULTUDAKİ BANKACILIK UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 20(2), 107-120.

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png