Bu çalışmada, işletmelerin sosyal sorumluluk anlayışlarını
belirlemede etkili olan örgütsel değerler irdelenmiş ve Bursa ilinde faaliyet
gösteren işletmeler üzerinde bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Ortaklara
yönelik sosyal sorumluluk anlayışını açıklayan değerlerle ilgili regresyon analizi
karışık sonuçlar verirken, paydaşlara yönelik sosyal sorumluluk anlayışını
açıklayan değerlerle ilgili regresyon analizi belirgin sonuçlar vermiştir. Buna
göre, güç mesafesi, gelecek yönelimlilik, kolektivizm-1 ve cinsiyet eşitliği
değerlerinin “ortak yönelimli sosyal sorumluluk anlayışını”; belirsizlikten
kaçınma, gelecek yönelimlilik, insancıllık, kolektivizm-1 ve başarım
yönelimlilik değerlerinin ise, “paydaşlara karşı sosyal sorumluluk anlayışını”
pozitif yönde açıkladığı görülmüştür.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 20 Sayı: 2 |