Marka alıverişlerde önemli ve ayırt edici bir unsurdur. Pek çok
tüketici ürün tercihinde markayı ön plana almaktadır. Bu nedenle, marka
değerini artırma amaçlı pazarlama çabaları ön plana çıkmaktadır. Bugün
pazarda markası ile aranan çok sayıda ürün bulunmaktadır. Son yıllarda çok
sayıdaki marka arasında tercih edilen marka olmak ise kolay olmamaktadır.
Bu çalışmanın amacı, Coca Cola ve Cola Turka kola markalarının
üniversite öğrencileri tarafından tercih edilme nedenlerini ortaya çıkarmaktır.
Çalışmada ayrıca, iki farklı kola markasını tercih eden öğrencileri birbirinden
ayıran kimlik tanımlamaları olup olmadığına da bakılmıştır. Araştırma
sonuçları, iki farklı kola markasını tercih etme nedenleri ile kimlik
tanımlamalarının farklılaştığını göstermektedir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 20 Sayı: 2 |