Bu çalışma, Müşteri İlişkileri Yönetimi’ni uygulayan Türkiye’nin
en büyük bankaları arasına giren, A ve B bankalarının bireysel/ticari hizmet
veren merkez şubelerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma, ilgili bankaların genel
müdürlükleri aracılığıyla yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında anket yöntemi
kullanılmıştır. Ankete katılan çalışan sayısı ise 412’dir. Araştırmada, Müşteri
İlişkileri Yönetimi (MİY) boyutları beş temel başlıkla ele alınmıştır. Bunlar,
müşteriyle iletişim, müşteriyle etkileşim, müşteriye verilen değer, müşteri
sadakati ve müşteri veri bankacılığıdır. MİY boyutları arasında ilişki tespit
edilerek söz konusu bu boyutların müşteriye verilen değere olan etkisi
araştırılmıştır. Çalışmada ayrıca yönetim biçimi ve çalışanların sosyodemografik
özellikleri ile müşteriye verilen değer arasındaki ilişki incelenerek;
çalışanların sosyo-demografik özelliklerine göre müşteriye verilen değerin
farklılık gösterip göstermediği de belirlenmiştir. Çalışmada son olarak, analiz
sonuçlarına ilişkin sonuç ve öneriler yer almaktadır.
Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) Müşteri Değeri İletişim Etkileşim ve Sadakat
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 21 Sayı: 2 |