İnternet kullanımının yaygınlaşması, web’in geleneksel ortama
göre sahip olduğu üstünlükler ve pazarlama iletişiminde alıcı eğilimleri;
işletmeler için web sitelerini birer potansiyel pazarlama iletişim aracı haline
getirmiştir. Bu araştırmanın temel amacı, İstanbul Sanayi Odası tarafından
açıklanan en büyük 100 sanayi işletmesinin web üzerindeki pazarlama iletişim
faaliyetlerini belirlemektir. Web site içerik analizi ile elde edilen sonuçlara göre,
çok az işletme sitelerinde pazarlama iletişim faaliyetlerinin tamamının bir
karışımını kullanmaktadır. İşletmeler web sitelerinde, fiziksel ortamların aksine,
daha çok kurumsal reklamcılığa ve halkla ilişkilere ağırlık vermektedirler.
Araştırma sonuçlarına göre, direkt pazarlama ve satış geliştirme kullanımında
sektörler arasında önemli farklılık vardır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 21 Sayı: 2 |