Doğu ve güneydoğu illerinden İstanbul’a göç, özellikle 1980’li
yıllardan itibaren 1990’lı yılların sonlarına kadar yoğun şekilde sürmüş ve
günümüzde de geçmiş yıllara göre nispeten azalmış da olsa devam etmektedir.
Bu durumun ve geniş anlamda ekonomik koşulların da etkisiyle, halkın yoksul
kesimi göreceli olarak daha ucuz olan ürünleri talep etmiş ve bu ürünlerin
tüketimini arttırmıştır. Halkın gelir düzeyinin düşmesi ve düşük gelire sahip
kitlelerin büyümesi sonucunda, ucuz ürün ve ucuz ekmek sunan işletmelere olan
talepte de büyüme yaşanmıştır. Bu çerçevede halk ekmek tüketme olgusu da
hızla yayılmıştır. Bu araştırmanın amacı, son yıllarda hızla büyüyen halk ekmek
üretiminden faydalanan müşterilerin profil özelliklerini tespit etmek ve tüketim
alışkanlıklarını belirlemektir. Bu amaçla, yurdumuzun en büyük ekmek üretim
kapasitesine sahip İstanbul Halk Ekmek İşletmesi’nin ürettiği halk ekmeklerin
satışının yapıldığı Halk Ekmek Büfe’lerinde anket çalışması gerçekleştirilmiştir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 21 Sayı: 2 |