BibTex RIS Kaynak Göster

ÜRETİM İŞLETMELERİNDE LOJİSTİK YÖNETİMİ FAALİYETLERİNDE PERFORMANS YÖNETİMİNE BAKIŞ: BEKLENTİ-FAYDA FARKI ANALİZİ UYGULAMASI

Yıl 2008, Cilt: 22 Sayı: 1, 195 - 209, 27.11.2010

Öz

Günümüz ekonomik koşulları tüketicilerin beklentileri ve ürün
özellikleri dikkate alınarak şekillenmektedir. Rekabet koşullarında yaratılan
değerler yoluyla işletme yaşamının devamlılığının sağlanmasında lojistik
faaliyetlerin performans düzeylerinin belirlenmesi önemli olmaktadır. Rekabet
üstünlüğü sağlanması için lojistik faaliyetler içerisinde temel rekabetçi
yeteneklerin belirlenmesi ve bu faaliyetlerin geliştirici yönetim yaklaşımlarından
faydalanılarak performanslarının arttırılması gerekmektedir. Bu çalışmada
üretim işletmeleri açısından önem taşıyan lojistik faaliyetlere yönelik
performans yönetimi çalışmalarının kapsamı, faydaları ve örgütsel performansa
olan etkileri beklenti fayda analizi temelinde incelenmektedir.

Kaynakça

  • Akal, Z., (1995), İmalatçı ve Kamu Özel Kesim Kuruluşlarında İşletmelerarası Toplam Performans, Verimlilik, Karlılık ve Maliyet Karşılaştırmaları, MPM, Ankara.
  • Amstel, R.P., D’hert G. (1996), “Performance Indicators in Distribution” The International Journal of Logistics Managements, Vol.7, No.1. ss. 73- 82.
  • Baki, B., (2004), Lojistik Yönetimi ve Lojistik Sektör Analizi, Volkan Matbaacılık, Trabzon.
  • Ballaou, R.H., (1999), Business Logistics Management; Planning, Organizing and Controlling The Supply Chain, Fourth Edition, Prentice Hall. New Jersey, s.11.
  • Bilgin, K.U., Kamu Performans Yönetimi, Memur Hak ve Yükümlülüklerinin Performansa Etkisi, Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü, Ankara, 2004, s. 13.
  • Caplice C., Sheffi, Y. (1994), “A review and evaluation of logistic metrics” The International Journal of Logistics Managements, Vol.5, No.2. ss. 11- 28
  • Daugherty, P.J. Alexander E.Ellinger, Craig M.Gustin, “Integrated Logistics: Achieving Logistics Performance Improvements”, Supply Chain Management, Vol: 1, No: 3, 1996, p.25.
  • Douglas M. L., James R. S. (1993), Strategic Logistics Management, Irwin, Third Edition, USA, s. 5-6.
  • Franceschini, F., Rafele, C. (2000), “Quality Evaluation in Logistic Services” International Journal of Agile Management Systems, Vol. 2, No. 1., ss. 49-53.
  • Gimanez, C., Ventura, E. (2005), “Logistic-Production, Logistic-Marketing and External Integration”, International Journal of Operation & Production Management, Vol. 25, No. 1., ss.20-38.
  • Gunasekaran A., vd. (2001), “Performance measures and metrics in a supply chain environment” Journal of Operation & Production Management, Vol. 21, No. 1/2., ss.71-87
  • Kasımoğlu, M. (2002), “İş Ekolojisinin Yeni Paradigması”, Marmara Üniv. SBE Hakemli Dergisi Öneri, Sayı: 17, Cilt: 5, Yıl: 8, İstanbul, s.4
  • Kavrakoğlu, İ. (1994), Hızlı Gelişme ve Kriz Yönetimi İçin Bir Model Sinerjik Yönetim, Kalder Yayınları, Rekabetçi Yönetim Dizisi, İstanbul, s.7.
  • Kaydos, W., (1999). Operational Performance Measurement: Increasing Total Productivity, St.Luice Press, New York.
  • Keskin, M.H., (2006), Lojistik: Tedarik Zinciri Yönetimi (Geçmişi, Değişimi, Bugünü, Geleceği), Nobel, Ankara, Nisan.
  • Kırım, A., (2004). Mor İneğin Akıllısı, Sistem Yayıncılık, 14. Baskı, İstanbul, s. 8.
  • Kotler P. ve Armstrong, G.(2004), Principles of Marketing, International Edition, Tenth Edition, Pearson, Prentice Hall., USA, s. 419.
  • Paksoy, T., Güleş, H.K., Altıparmak, F., (2003), “Tedarik Zinciri Yönetiminde Dağıtım Ağlarının Tasarımı ve Eniyilemesi: Çok Aşamalı Karma Tam Sayılı Bir Doğrusal Programlama Modeli”, Journal Of Faculty of Business, Vol:4, No:2. ss.1-25.
  • Patricia J. Daugherty, Alexander E.Ellinger, Craig M.Gustin, (1996), “Integrated Logistics: Achieving Logistics Performance Improvements”, Supply Chain Management, Vol: 1, No: 3, s.25.
  • Rafale, Carlo (2004), “Logistic Service Measurement, a Reference Framework”, Journal of Manufacturing technology Management, Vol.15, No.3, ss. 280-290.
  • Sezen B., Gök, M. (2004) “Logistics Management and Just-In-Time Manufacturing Systems”, International Logistics Congress 2004, Conference Prooceedings, Vol: II, Dokuz Eylül Pub., ILC İzmir, s. 719.
  • Tetik, S., (2003), “İşletme Performansını Belirlemede Veri Zarflama Analizi”, Yönetim ve Ekonomi, Celal Bayar Ünv. Manisa, Cilt:10, Sayı:2, s.221- 230..
  • Yüksel, H., (2002), “Tedarik Zinciri Yönetiminde Bilgi Sistemlerinin Önemi”, D.E.Ü.S.B.E. Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 2, 2002, ss.261-279.
Yıl 2008, Cilt: 22 Sayı: 1, 195 - 209, 27.11.2010

Öz

Kaynakça

  • Akal, Z., (1995), İmalatçı ve Kamu Özel Kesim Kuruluşlarında İşletmelerarası Toplam Performans, Verimlilik, Karlılık ve Maliyet Karşılaştırmaları, MPM, Ankara.
  • Amstel, R.P., D’hert G. (1996), “Performance Indicators in Distribution” The International Journal of Logistics Managements, Vol.7, No.1. ss. 73- 82.
  • Baki, B., (2004), Lojistik Yönetimi ve Lojistik Sektör Analizi, Volkan Matbaacılık, Trabzon.
  • Ballaou, R.H., (1999), Business Logistics Management; Planning, Organizing and Controlling The Supply Chain, Fourth Edition, Prentice Hall. New Jersey, s.11.
  • Bilgin, K.U., Kamu Performans Yönetimi, Memur Hak ve Yükümlülüklerinin Performansa Etkisi, Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü, Ankara, 2004, s. 13.
  • Caplice C., Sheffi, Y. (1994), “A review and evaluation of logistic metrics” The International Journal of Logistics Managements, Vol.5, No.2. ss. 11- 28
  • Daugherty, P.J. Alexander E.Ellinger, Craig M.Gustin, “Integrated Logistics: Achieving Logistics Performance Improvements”, Supply Chain Management, Vol: 1, No: 3, 1996, p.25.
  • Douglas M. L., James R. S. (1993), Strategic Logistics Management, Irwin, Third Edition, USA, s. 5-6.
  • Franceschini, F., Rafele, C. (2000), “Quality Evaluation in Logistic Services” International Journal of Agile Management Systems, Vol. 2, No. 1., ss. 49-53.
  • Gimanez, C., Ventura, E. (2005), “Logistic-Production, Logistic-Marketing and External Integration”, International Journal of Operation & Production Management, Vol. 25, No. 1., ss.20-38.
  • Gunasekaran A., vd. (2001), “Performance measures and metrics in a supply chain environment” Journal of Operation & Production Management, Vol. 21, No. 1/2., ss.71-87
  • Kasımoğlu, M. (2002), “İş Ekolojisinin Yeni Paradigması”, Marmara Üniv. SBE Hakemli Dergisi Öneri, Sayı: 17, Cilt: 5, Yıl: 8, İstanbul, s.4
  • Kavrakoğlu, İ. (1994), Hızlı Gelişme ve Kriz Yönetimi İçin Bir Model Sinerjik Yönetim, Kalder Yayınları, Rekabetçi Yönetim Dizisi, İstanbul, s.7.
  • Kaydos, W., (1999). Operational Performance Measurement: Increasing Total Productivity, St.Luice Press, New York.
  • Keskin, M.H., (2006), Lojistik: Tedarik Zinciri Yönetimi (Geçmişi, Değişimi, Bugünü, Geleceği), Nobel, Ankara, Nisan.
  • Kırım, A., (2004). Mor İneğin Akıllısı, Sistem Yayıncılık, 14. Baskı, İstanbul, s. 8.
  • Kotler P. ve Armstrong, G.(2004), Principles of Marketing, International Edition, Tenth Edition, Pearson, Prentice Hall., USA, s. 419.
  • Paksoy, T., Güleş, H.K., Altıparmak, F., (2003), “Tedarik Zinciri Yönetiminde Dağıtım Ağlarının Tasarımı ve Eniyilemesi: Çok Aşamalı Karma Tam Sayılı Bir Doğrusal Programlama Modeli”, Journal Of Faculty of Business, Vol:4, No:2. ss.1-25.
  • Patricia J. Daugherty, Alexander E.Ellinger, Craig M.Gustin, (1996), “Integrated Logistics: Achieving Logistics Performance Improvements”, Supply Chain Management, Vol: 1, No: 3, s.25.
  • Rafale, Carlo (2004), “Logistic Service Measurement, a Reference Framework”, Journal of Manufacturing technology Management, Vol.15, No.3, ss. 280-290.
  • Sezen B., Gök, M. (2004) “Logistics Management and Just-In-Time Manufacturing Systems”, International Logistics Congress 2004, Conference Prooceedings, Vol: II, Dokuz Eylül Pub., ILC İzmir, s. 719.
  • Tetik, S., (2003), “İşletme Performansını Belirlemede Veri Zarflama Analizi”, Yönetim ve Ekonomi, Celal Bayar Ünv. Manisa, Cilt:10, Sayı:2, s.221- 230..
  • Yüksel, H., (2002), “Tedarik Zinciri Yönetiminde Bilgi Sistemlerinin Önemi”, D.E.Ü.S.B.E. Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 2, 2002, ss.261-279.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aydın Kayabaşı Bu kişi benim

Ali Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Kasım 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kayabaşı, A., & Özdemir, A. (2010). ÜRETİM İŞLETMELERİNDE LOJİSTİK YÖNETİMİ FAALİYETLERİNDE PERFORMANS YÖNETİMİNE BAKIŞ: BEKLENTİ-FAYDA FARKI ANALİZİ UYGULAMASI. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 22(1), 195-209.

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png