Firmalar pazar içerisinde hedef seçtikleri bölümleri belirleyerek
stratejilerini geliştirmektedirler. Hedef pazar belirlenirken birden fazla değişkeni
dikkate almak, hitap edilen pazar içerisindeki daha küçük alt pazarları ve
bunların özelliklerini tanımak açısından detaylı bilgiler vermektedir. Bu
çalışmada tüketicileri, marka bağlılıklarında etkili olan nedenler ve kişisel
değerleri açısından homojen alt gruplara ayırmak amaçlanmıştır. Marka
bağlılığı tüketicinin belirli bir markaya yönelik güçlü tutumları ile ortaya çıkan
bir davranıştır. Tüketiciler birçok nedenden dolayı belirli markaları tercih
etmektedirler (fiyat, kalite, imaj, çevrenin etkisi vbg.). Bu nedenle marka
bağlılığında etkili olan nedenlerin belirlenmesi bağlılığın yapısını anlamada
yardımcı olmaktadır. Kişisel değerler ise, genel olarak kişinin sahip olduğu
düşünce, inanç ve ilkeleri şeklinde ifade edilmektedir. Kişinin sahip olduğu
değerler varolma amacını ve davranışlarını belirlemektedir. Bu nedenle tüketici
davranışlarını açıklamada önemli unsurlardan birisidir. Araştırmanın ana
kitlesini Erzurum merkez ilçede yaşayan tüketiciler oluşturmuştur. Yapılan
analiz sonucu tüketiciler marka bağlılığı ve kişisel değerleri açısından spor
ayakkabı markasında beş, çikolata vbg. ürünlerde dört alt gruba ayrılmıştır.
Tüketici davranışı Kişisel değerler Marka bağlılığı Pazar bölümleme
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 22 Sayı: 1 |