Müşteri ve müşteri sadakati günümüzün rekabetçi dünyasında
giderek artan bir öneme sahiptir. İşletmeler pazar payı yerine müşteri payı
anlayışını izlemektedirler. Bunun için en çok kullanılan yöntem müşteri
ilişkileri yönetimidir. Bu makale, müşterinin öneminin en fazla hissedildiği
perakendecilik sektöründe müşterilerin sadakatini, sadakatlerine etki eden
etmenleri ve müşteri ilişkileri yönetimi değişkenlerinin bu etmenler arasındaki
yerini araştırmaktadır. Bu çalışma kapsamında müşteri ilişkileri için kullanılan
araçları ve etkilerini ortaya çıkarmak amacıyla, İzmirde çok tercih edilen bir
hipermarketin müşterileri üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Araştırma için
kullanılan ankette, müşterilerin sadakati konusunda göz önünde bulundurdukları
kriterleri ve bu kriterler açısından söz konusu hipermarketin mevcut durumunun
değerlendirmelerine yönelik sorular yer almaktadır. Anket sonuçları SPSS 13.0
istatistik programı ile değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlarla ilgili yorumlar
ve işletmeye öneriler yapılmıştır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 22 Sayı: 1 |