Bu çalışma, 2005 yılında gerçekleştirilen TL’den sıfır atılması
işleminin tüketicilerin tutum ve davranışları üzerindeki etkilerini
araştırmaktadır. Çalışma kapsamında bir anket çalışması yürütülmüştür.
Bulgular, fayda-maliyet analizi çerçevesinde YTL’ye geçişin yerinde bir
uygulama olduğunu ve YTL’ye uyumun kolay sağlandığını ortaya koymuştur.
Ayrıca, operasyonla birlikte YTL’nin itibarı artmış, diğer psikolojik ve
ekonomik beklentiler üzerinde ise önemli bir etkisi olmamıştır. Operasyonun
başarısı paradan sıfır atılması ihtiyacının tekrar ortaya çıkmamasıyla
değerlendirilmelidir. Dolayısıyla, başarının sürdürülebilirliği enflasyonla
mücadeledeki etkinliğe bağlıdır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 22 Sayı: 2 |