Bu çalışmada, evde, okulda ve İnternet kafelerde öğrencilerin
bilgisayar algılamaları ve tercih ettikleri bilgisayar uygulamaları incelenmiştir.
Bu amaçla söz konusu üç çevrede öğrencilerin bilgisayar kullanım sıklıkları ve
bilgisayar kullanırken yaptıkları uygulamalar ile yapmak istedikleri uygulamalar
araştırılmış ve aradaki farklar ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Araştırma
Erzurum ilinde bulunan ikisi özel olmak üzere 6 ilköğretim okulunda 6. 7. ve 8.
sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Okullar sosyal statü olarak farklı
çevrelerden, anket uygulanan öğrenciler ise bu okullardaki sınıflardan rastgele
seçilmişlerdir. Veriler SPSS 11.5 istatistik paket programıyla değerlendirilmiş,χ2
ve student t testinin yanı sıra % değerler de belirlenmiştir. Araştırma
sonucunda, öğrencilerin evde, okulda ve internet kafelerde bilgisayar kullanım
sıklıkları ve uygulamaları arasında önemli farklar olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 22 Sayı: 2 |