Devlet, vatandaşlara kurumlar aracılığıyla hizmet vermektedir.
Bilgi iletişim teknolojilerinin devlet hizmetlerinde kullanılması ile değişen
hizmet verme şekli kurumsal değişimleri de gerekli kılmaktadır. Devletler,
değişen şartlara uyum sağlayabilecek dinamik bir yapıya sahip olmalıdır. Edevlet
hizmeti verebilmek için kurumların teknik ve bürokratik altyapılarının
hazır olması e-devlet hizmetlerinin başarı şansını arttıracaktır. Türkiye’de edevlet
çalışmalarının etkili bir şekilde yürütülmesi için çeşitli zamanlarda
kurullar oluşturulmuş ve projeler geliştirilmiştir. Ancak kurulların bir kısmı
sadece isimden ibaret kalmış ve projelerin bir kısmı ise hiç uygulamaya
konulamamıştır. Bu çalışmada Türkiye’de e-devlet çalışmaları için kurumsal
yapılanmalar ve e-hazırlık seviyesi araştırılmıştır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 23 Sayı: 1 |