Bu çalışmada Türkiye’deki otomotiv sektörü içinde faaliyet
gösteren ve ilk 500’e giren firmaların etkinliği, sermaye yapılarındaki
farklılıklar dikkate alınarak analiz edilmiştir. Sermaye yapılarına göre firmalar 4
ana gruba ayrılmaktadır: Kamu, yerli, yabancı ve karma sermayeli firmalar.
Karma sermayeli firmalar da kendi arasında çoğunluğu yerli ve yabancı diye iki
alt gruba ayrılmaktadır. Etkinlik analizlerinde non-parametrik matematiksel
programlama modeli olan Veri Zarflama Analizi (VZA) kullanılmıştır. Analizde
girdi olarak net aktifler, öz sermaye ve çalışan sayısı; çıktı olarak ciro, kar ve
ihracat değişkenleri kullanılmıştır. Analiz sonrasında sadece 6 firmanın
diğerlerine kıyasla etkin olarak çalıştığı ortaya çıkarken; bunların 3’ü yerli, 2’si
yabancı ve 1’i de karma sermayelidir. Etkin firmalar arasında kamu firmaları
yer almamaktadır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 23 Sayı: 1 |