Marka değeri kavramı son zamanlarda pazarlama literatüründe
çok fazla dikkat çekmekte ve araştırılmaktadır. Çünkü pazarda çok fazla sayıda
firma olması, işletmeleri ürünlerini farklılaştırmak ve rekabet avantajı sağlamak
zorunda bırakmaktadır. Đşletmeler somut varlığı olan ürünlerini pazarda
konumlandırmak için reklâm, fiyat ve promosyon gibi pazarlama faaliyetlerine
ağırlık vermektedirler. Bu pazarlama faaliyetleri neticesinde ürün pazarda belirli
bir konum edinmektedir. Bu konumu sağlamlaştırmak içinse bu ürünün
kimliğinin yani markasına bazı değerlerin kazandırılması gerekmektedir. Bu
pazarlama faaliyetlerinin marka değerini oluşturmadaki etkisinin
belirlenmesinden hareketle, araştırmada reklâm, fiyat ve promosyon gibi
pazarlama faaliyetleri ve ailenin marka farkındalığı, marka çağrışımı ve
algılanan kalite ve marka bağlılığından oluşan marka değeri boyutlarına etkisini
araştırmak amaçlanmıştır. Araştırma kapsamına, Erzurum Büyükşehir
Merkezinde yaşayan 18-35 yaş arası genç yetişkinler alınmıştır. Verilerin
analizinde ortalama, frekans dağılımı, açımlayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik
modeli kullanılmıştır. Yapılan bu analizlerin sonucunda oluşturulan araştırma
modelinin araştırma yapılan saha ve ürün grubu açısından uygun olduğu,
pazarlama faaliyetlerinin ve ailenin marka değeri boyutlarını etkilediği
belirlenmiştir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 23 Sayı: 1 |