Uluslar arası alanda artan rekabetle birlikte, ihracat yapan
işletmeler rekabet avantajı elde etmek için yönetim süreçlerine artan bir ilgi
göstermektedirler. Rekabet, beraberinde belirsizliği de getirmektedir.
Belirsizlikle başa çıkmada liderlik, önemli bir konuma gelmiştir. Bu
araştırmada, ihracat sürecinde uygulanan Ohio Üniversitesi liderlik modeline
göre liderlik biçimlerinin ihracat performansı üzerine etkisi, Gaziantep ilindeki
ihracatçı firmalar ölçeğinde incelenecektir. Araştırma hipotezlerini test etmek
amacıyla kümeleme ve varyans analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler
sonucunda, işletmedeki liderlik biçimlerinin, işletmelerin ihracat performansı
üzerinde üç farklı kriterde etkili olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 23 Sayı: 2 |