Bu araştırmanın amacı müşterilerin satın alma tercihlerinde ürün
menşeinin etkisini irdelemek, yerli ve ithal ürünlerin tercihinde rol oynayan
faktörlerin önem derecesini karşılıklı kıyaslama yöntemiyle belirlemektir. Bu
amaçla, Trabzon’da yaşayan 381 kişi üzerinde bir araştırma yapılmıştır.
Araştırmada dört ürün özelliği ele alınmıştır; menşe, kalite, marka ve fiyat.
Çalışmada dört hipotez oluşturulmuş ve hipotezlerin testinde konjoint analizi
tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ürün menşe faktörünün ürün
tercihinde önemli bir özellik olduğu bulunmuştur. Bunun yanısıra, ithal ve yerli
menşeli ürünlerin tercih edilme açısından karşılaştırıldığında, fiyat, kalite ve
marka faktörlerinin değişik etkilere sahip olduğu tespit edilmiştir.
Ürün menşe etkisi ürün tercihi ürün tercihinde rol oynayan faktörler
Aim of this research is to investigate the effect of product origin on customer purchasing preferences and to determine the degree importance of factors that role a part on preferences of imported products and domestic products with mutual comparing technic. For this reason a survey was conducted on 381 people in Trabzon. There were four product preferences attributes in survey questionnaire; product origin, quality, brand and price. In research, four hypothesis’ were constructed and to analyze these hypothesis’ conjoint technique was used. Result of study, product origin was found an important product attribute to prefer a product. Beside this, when comparing product preference attributes between imported product and domestic product, It was concluded that price, quality and brand are different effects on preferences.
Product origin effect product preference factors that figure on product preferences
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 23 Sayı: 2 |