Geleneksel yönetim anlayışının yetersiz hale geldiği günümüz iş
dünyasında işletmeler paydaşlarına karşı en hızlı ve en etkin tepkiyi vererek
ilişkilerini sürdürebilir kılmanın ve uzun vadede varlığını sürdürebilmenin
yollarını aramaktadır. Ancak gerek zaman gerekse kaynak kısıtı işletmelerin
birebir paydaşlarına tepki vermesini zorlaştırmaktadır. Ayrıca işletme ile benzer
konularda ilişki içinde olan paydaşlar birbirlerinden etkilenebilmektedir. Bu
nedenle işletmelerin oluşan paydaş ağlarını iyi analiz etmesi ve bu paydaş
gruplarını yönetebilmesi gerekmektedir. Paydaşlarla ilişkilerin yönetilmesinde
ise iletişim ve bilgi teknolojileri büyük önem taşımakta ve işletmelere
kolaylıklar sağlamaktadır. Bu bağlamda çalışmamızda işletmelerin finansal
paydaşlarla ilişkisi ve bu ilişkide işletmelerin web sitelerinin önemi üzerinde
durularak İMKB Ulusal-50’de endeksinde yer alan işletmelerin web siteleri
incelenmiştir.
In the present business environment traditional management approaches and paradigms have changed. Today’s businesses seek means to ensure long term survival by providing quickest and most efficient response to their stakeholders. Nevertheless, time and resource constraints present challenges to businesses’ responsiveness towards stakeholders. Moreover, various stakeholder groups with similar relationships with a business interact with each other. Therefore, it is imperative for businesses to analyze these stakeholder networks properly and undertake efficient stakeholder management activities towards them. In stakeholder management communication and information technologies are of a vast importance and provide important tool for business. Towards this end, the present study investigates relationship of businesses with financial stakeholders and the importance of business web sites in this relationship by analyzing web sites of firms included in the IMKB-50 National Index.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 24 Sayı: 2 |