Sanayi devriminden günümüze işletmecilik hayatında yaşanan baş
döndürücü gelişim ve değişimin sonuçlarından bir tanesi de üretici ile tüketici
arasında değişimin odak noktasının üretim noktasından tüketiciye daha yakın
olan perakendeci noktasında kaymasıdır. Tüketicilere doğrudan hizmet vererek
istek ve ihtiyaçları tatmin noktasında gücü ele geçiren perakende noktaları kendi
markalarıyla global markalara karşı rekabete etmeye başlamışlardır.
Yıllar içinde, yaşanan bu hızlı gelişime paralel olarak sektörde irili
ufaklı, yerel, ulusal ve global ölçekli perakende zincirleri tüketiciye hizmet
vermeye başlamıştır. Kendi aralarında şiddetli bir rekabet ve pazar genişletme
mücadelesi veren perakende zincirleri sahip oldukları farklı özelliklerle
tüketicileri etkilemeye çalışmaktadır.
Bu çalışma kapsamında tüketicilerin perakende zincirlerini tercih
sebeplerine göre kümelenmesi ve tüketici demografikleri ile seçim kararları
arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu çerçevede İstanbul ili
sınırları içerisinde sürekli olarak ikamet eden tüketicilerden; ilgili zincir
marketlerde kendi ve/veya ailesinin ihtiyaçları için alışveriş yapanların, her bir
market zincirine yönelik satın alma sıklıkları da incelenmiştir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 24 Sayı: 2 |