Amaç-Tokat il merkezindeki ortaöğretim kurumlarında çalışan
öğretmenlerin öğrenilmiş güçlülüğünün; rol stresörleri, duygusal zeka, müşteri
odaklılık ve iş çıktıları ile ilişkisini belirlemektir.
Metodoloji-Kolayda örnekleme ile belirlenen 17 lisede 223 öğretmene
anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır.
Bulgular- Duygusal zeka ve rol belirsizliği öğrenilmiş güçlülüğü;
öğrenilmiş güçlülük ve duygusal zeka müşteri odaklılığı; rol belirsizliği ve
müşteri odaklılık iş tatminini; rol belirsizliği işten ayrılma niyetini
yordamaktadır. Müşteri odaklılık değişkeni, öğrenilmiş güçlülük ve iş tatmini
ilişkisine tam aracılık; öğrenilmiş güçlülük değişkeni, duygusal zeka ve müşteri
odaklılık ilişkisine kısmi aracılık etmektedir.
Katkı- Araştırmanın, öğrenilmiş güçlülüğü yordayan değişkenlerin ve
rol stresörleri, öğrenilmiş güçlülük, müşteri odaklılık ve iş çıktıları arasındaki
ilişkilerin belirlenmesi ile yerli literatürdeki boşluğun doldurulmasına katkı
sağlayacağı düşünülmektedir.
Öğrenilmiş Güçlülük Müşteri Odaklılık Duygusal Zeka Yapısal Eşitlik Modeli
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 24 Sayı: 4 |