Bankalar, müşterilerine daha iyi kredi kartı hizmeti sunabilmek
için puan, ikramiye, prim, hediye vb. adlarla bir takım puan uygulamaları
sunmaktadırlar. Uygulamada kullanılan bu puanların hem bankalar, hem de
ticari işletmeler açısından muhasebeleştirilmesi de önem arz etmektedir.
Bununla birlikte Türkiye’de kredi kartı ile ilgili puan uygulamalarının
muhasebeleştirilmesinde bazı belirsizliklerin olduğu da görülmektedir.
Muhasebenin sosyal sorumluluk kavramı gereği, muhasebe
uygulamalarının yürütülmesinde ve mali tabloların düzenlenmesi ve
sunulmasında, belli kişi veya grupların değil, tüm toplumun çıkarlarının
gözetilmesi ve dolayısıyla bilgi üretiminde gerçeğe uygun, tarafsız ve dürüst
davranılması gerektiğinden, kredi kartı puan uygulamalarının muhasebe
kayıtlarına alınmasıyla mali tabloların gerçeğe uygun bilgi sunması sağlanmış
olacaktır.
Bu çalışmada, işletmelerin kredi kartları ile kazanmış oldukları puanlar
ve bu puanların kullanımlarının, hem işletmeler hem de bankalar açısından nasıl
muhasebeleştirileceği konusu incelenmiştir. İşletmelere yön vereceği
düşünülerek kredi kartı kullanılarak yapılan harcamalar örnek verilerek
değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 26 Sayı: 2 |