BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 27 Sayı: 3, 111 - 124, 12.04.2013

Öz

The studies for the marketing applications, such as in value creation concept, mostly focus on the social and cultural variables. Superstition concept has not been focused deeply. Superstitions have been supposed unimportant and considered as a concept related with religion. Cultural superstitions are effective in case of customers’ acceptance of innovation and innovative products. The main objective of the study is, to investigate the impact of the superstitious beliefs in adaptation of consumers to innovations. In this context, questionnaire method is used. The statements about the variables forming superstitions and innovation concept are used, while forming the questions in questionnaire form. Passive superstitious beliefs about superstitions are emphasized. The data collected with questionnaire method are analyzed with SPSS 15 program. As a result of the study, the passive superstitious beliefs are stated as effective in customers’ adaptation to innovation.

Kaynakça

  • Akova Sibel, (2011) Batıl İnançlar ve Metoforlarının Reklam Disipliniyle İlişkisi, Mistik Pazarlama, Editör: Filiz Okay Demir, MediCat Yayınları, İstanbul, Ang Swee Hoon (1997) “Chinese Consumers’ Perception of Alpha-Numeric Brand Names”, Journal of Consumer Marketing, Vol.14, No:3, pp. 2202
  • Bleak, J. L. and Frederick, C. M. (1998), “Superstitious behavior in sport: levels of effectiveness and determinants of use in three collegiate sports”, Journal of Sport Behavior, Vol. 21 No. 1, pp. 1–15.
  • Derin Aylin, (2011), “Batıl İnançlar ve Türklerin Yaşantılarında Yer Etmiş Batıl İnançlar”, http://www.makalemarketi.com/toplum-vehaberler/yasam/2652-batil-inanclar-ve-turklerin-yasantilarinda-yeretmis-batil-inanclar.html, 6 Aralık, Erişim Tarihi: 10.03.2012.
  • Doğan Mustafa, (2006), “Halk Arasında Batıl Olarak Nitelendirilen Ve Kutsal Mekanlarda Uygulanan İnanç Ve Davranışların Sosyal Politik Açıdan İncelenmesi”, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Kramer Thomas, Block Lauren, (2008), “Conscious and Nonconscious Components of Superstitious Belief in Judgment and Decision Making”, Journal of Consumer Research, Vol.34, pp.783-793.
  • Lindeman Marjaana, Aarnio Kia, (2007), “Superstitious, Magical, And Paranormal Beliefs: An İntegrative Model”, Journal of Research Personality, Vol.41, Issue 4, August, pp.731-744
  • Manning KC, Bearden WO, Madden TJ. (1995), “Consumer innovativeness and the adoption process” Journal of Consumer Psychology, Vol. 4, No:4, pp.329–345.
  • Mowen, J. C. and Carlson, B. (2003), “Exploring the antecedents and consumer behavior consequences of the trait of superstition”, Psychology and Marketing, Vol. 20 No. 12, pp. 1045-1065.
  • Tatlılıoğlu Durmuş, (2000), “Türkmen Irımları (Halk İnançları)” Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Cilt.4, Sayı.1, s.1-15.
  • Tek Baybars Ömer, Özgül Engin, (2005), Modern Pazarlama İlkeleri, Birleşik Matbaacılık, İzmir.
  • Tobacyk, Jerome J., (1991), “Superstition And Beliefs About The Prediction Of Future Events” Psychological Reports, Vol 68(2), Apr, pp.511-512. Wiseman Richard, Watt Caroline, (2004) “Mesauring Superstitious Belief: Why Lucky Charms Matter”, The Parapsychological Association Convention, pp. 291- 298.
  • Womack M. (1992), “Why Athletes Need Ritual: A Study Of Magic Among Professional Athletes” In:Shirl Hoffman. Ed. Sport and Religion, Champaign, IL: Human Kinetics, pp.191-202. www.focusinnovaion.net/what.html, S.E.T. Erişim Tarihi: 12.03.2012.

BATIL İNANÇLARIN YENİLİKÇİLİKTEKİ ROLÜNÜN ANALİZİ

Yıl 2013, Cilt: 27 Sayı: 3, 111 - 124, 12.04.2013

Öz

Pazarlama uygulamaları konusunda yapılan çalışmalar, değer
yaratma kavramında olduğu gibi daha çok sosyal ve kültürel değişkenler üzerine
odaklanmaktadır. Batıl inançlar konusu üzerinde fazla durulmamıştır. Batıl
inançlar olumsuz olarak görülmüş ve dinle ilgili bir kavram olarak
değerlendirilmiştir. Kültürel batıl inançlar, tüketicilerin yeniliği ve yeni ürünleri
kabullenmelerinde etkili olmaktadır. Çalışmanın temel amacı, tüketicilerin
yeniliğe uyum göstermelerinde batıl inançların etkisini ortaya koymaktır. Bu
kapsamda, anket yönteminden yararlanılmıştır. Anket formunda yer alan sorular
oluşturulurken batıl inançları oluşturan değişkenler ve yenilik kavramı ile ilgili
ifadelere yer verilmiştir. Batıl inançlar ile ilgili pasif batıl inançlar üzerinde
durulmuştur. Anket yöntemi ile toplanan veriler SPSS 15 programı ile analiz
edilmiştir. Çalışma sonucunda, pasif batıl inançların tüketicilerin yeniliğe uyum
göstermesinde etkili olduğu ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • Akova Sibel, (2011) Batıl İnançlar ve Metoforlarının Reklam Disipliniyle İlişkisi, Mistik Pazarlama, Editör: Filiz Okay Demir, MediCat Yayınları, İstanbul, Ang Swee Hoon (1997) “Chinese Consumers’ Perception of Alpha-Numeric Brand Names”, Journal of Consumer Marketing, Vol.14, No:3, pp. 2202
  • Bleak, J. L. and Frederick, C. M. (1998), “Superstitious behavior in sport: levels of effectiveness and determinants of use in three collegiate sports”, Journal of Sport Behavior, Vol. 21 No. 1, pp. 1–15.
  • Derin Aylin, (2011), “Batıl İnançlar ve Türklerin Yaşantılarında Yer Etmiş Batıl İnançlar”, http://www.makalemarketi.com/toplum-vehaberler/yasam/2652-batil-inanclar-ve-turklerin-yasantilarinda-yeretmis-batil-inanclar.html, 6 Aralık, Erişim Tarihi: 10.03.2012.
  • Doğan Mustafa, (2006), “Halk Arasında Batıl Olarak Nitelendirilen Ve Kutsal Mekanlarda Uygulanan İnanç Ve Davranışların Sosyal Politik Açıdan İncelenmesi”, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Kramer Thomas, Block Lauren, (2008), “Conscious and Nonconscious Components of Superstitious Belief in Judgment and Decision Making”, Journal of Consumer Research, Vol.34, pp.783-793.
  • Lindeman Marjaana, Aarnio Kia, (2007), “Superstitious, Magical, And Paranormal Beliefs: An İntegrative Model”, Journal of Research Personality, Vol.41, Issue 4, August, pp.731-744
  • Manning KC, Bearden WO, Madden TJ. (1995), “Consumer innovativeness and the adoption process” Journal of Consumer Psychology, Vol. 4, No:4, pp.329–345.
  • Mowen, J. C. and Carlson, B. (2003), “Exploring the antecedents and consumer behavior consequences of the trait of superstition”, Psychology and Marketing, Vol. 20 No. 12, pp. 1045-1065.
  • Tatlılıoğlu Durmuş, (2000), “Türkmen Irımları (Halk İnançları)” Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Cilt.4, Sayı.1, s.1-15.
  • Tek Baybars Ömer, Özgül Engin, (2005), Modern Pazarlama İlkeleri, Birleşik Matbaacılık, İzmir.
  • Tobacyk, Jerome J., (1991), “Superstition And Beliefs About The Prediction Of Future Events” Psychological Reports, Vol 68(2), Apr, pp.511-512. Wiseman Richard, Watt Caroline, (2004) “Mesauring Superstitious Belief: Why Lucky Charms Matter”, The Parapsychological Association Convention, pp. 291- 298.
  • Womack M. (1992), “Why Athletes Need Ritual: A Study Of Magic Among Professional Athletes” In:Shirl Hoffman. Ed. Sport and Religion, Champaign, IL: Human Kinetics, pp.191-202. www.focusinnovaion.net/what.html, S.E.T. Erişim Tarihi: 12.03.2012.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nihan Özgüven

Yayımlanma Tarihi 12 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 27 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özgüven, N. (2013). BATIL İNANÇLARIN YENİLİKÇİLİKTEKİ ROLÜNÜN ANALİZİ. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 27(3), 111-124.

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png