BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 28 Sayı: 3, 0 - , 18.07.2014

Öz

Traditional food marketing embodies some advantages and disadvantages together. Generally, traditional food production is handled by small organizations. Their already exist marketing problems complicate to open traditional foods that have original and different taste, to other markets. The primary objective of this study, investigating of encountered basic traditional food marketing problems and aligning suggestions on the sample of Burdur walnut paste. Obtained results show similarities with general marketing problems of SME’s.

Kaynakça

  • Akgemci, T. Öğüt A. ve Tosun, M. A. (2005), ‘Küresel Rekabetin Sunduğu Fırsatlar ve Tehditler Bağlamında KOBİ'lerde Stratejik Yenilik Yönetimi: SWOT Analizine Dayalı Kuramsal Bir Değerlendirme’, S.Ü. İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 10, ss. 139-156.
  • Balcı, A. (2010). “Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler”, Pegem Akademi, 8. Baskı.
  • Bekçi, İ., Usul, H. (2001), ‘Göller Bölgesindeki Küçük ve Orta Boy İşletmelerin Finansal Sorunları ve Çözüm Yolları’, Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt 6, Sayı 1, ss:111-125.
  • Boros, P., Toth, B. Z., Feher, O., (2013), ‘The economic and marketing importance of local food products in the business policy of a Hungarian food retail chain’, 1st World Congress of Administrative & Political Sciences (ADPOL-2012), Procedia - Social and Behavioral Sciences 81 ( 2013 ) 589 – 594.
  • BurdurTSO, (2007), Burdur Sanayi ve Ticaret Odası Yayını, Yıl:7, Sayı:12. Ceviz Eylem Planı, (2012-2016)., T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü, Ağaçlandırma Dairesi Başkanlığı.
  • Çatal, M.F. (2007), ‘Bölgesel Kalkınmada Küçük Ve Orta Boy İşletmelerin (Kobi) Rolü’, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 10, Sayı 2, ss.333-352.
  • Duman, A.D. & Zorlugenç, B. & Evliya, B., (2002), ‘Kahramanmaraş’ta Kırmızı Biberin Önemi ve Sorunları’, KSÜ Fen ve Mühendislik Dergisi 5(1), 111-117.
  • Ece Nüket Öndoğan, E.N. (2002), ‘Türkiye’de İşlenmiş İthal Gıda Ürünleri Pazarlaması’, Ege Akademik Bakış, 2(2):93-104.
  • Eroğlu, İ., İnce, M. ve GÜL, H., (2008), ‘Küresel Sistemde KOBİ’lerin Karşılaştıkları Sorunlar ve Stratejik Boyutuyla Yeniden Yapılanma Gereği’, Bir Çatışma veya Uzlaşma Kaynağı Olarak Küreselleşme, Girne-KIBRIS, 13-15 Mayıs.
  • Gelibolu, L. (2009), ‘Kars Kaşar Peyniri İşletmelerinin Pazarlama Sorunları Ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Alan Araştırması’, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 3, ss.151-165.
  • Giovannucci, D., Barham, E., Pirog, R. (2010), ‘Defining and Marketing ‘‘Local’’ Foods: Geographical Indications for US Products’ The Journal of World Intellectual Property, Vol. 13, no. 2, ss. 94–120.
  • Gürol, M.A. (2006), ‘Küresel arena’da Girişimci ve Girişimcilik’, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Kan, M., Gülçubuk, B., Kan, A., Küçükçongar, M., (2010), ‘Coğrafi İşaret Olarak Karaman Divle Tulum Peyniri’, KMÜ Sosyal ve Ekonomı k Araştirmalar Dergı si 12 (19): 15-23.
  • Kıymaz, T. & Saçlı, Y. (2008), ‘Tarım ve Gıda Ürünleri Fiyatlarında Yaşanan Sorunlar ve Öneriler’, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı Yayın No: Dpt: 2767.
  • Kotler, P.& Armstrong G. (2006). “Principles of Marketing”, Pearson Education, New Jersey, 11. Edition.
  • Kurtz, D. (2008). ‘Contemporary Marketing’, Thompson South-Western, 13. Edition.
  • Lascu, D-N&Clow, K.E. (2004). “Marketing Frontiers Concepts and Tools”, Atomic Dog Publishing, Ohio.
  • Mucuk, İ. (2004). “Pazarlama İlkeleri”, Türkmen Kitabevi, 14.Baskı.
  • Nakıboğlu, M.A.B. (2008). “Hizmet İşletmelerindeki İlişkisel Pazarlama Uygulamalarının Müşteri Bağlılığı Üzerindeki Etkileri”, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi.
  • Nakip, M., (2003).’Pazarlama Araştırmaları, Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Seçkin Yayınevi.
  • Okumus, B., Okumus, F., McKercher, B., (2007), ‘Incorporating local and international cuisines in the marketing of tourism destinations: The cases of Hong Kong and Turkey’, Tourism Management 28, pp.253– 2
  • Onaç, H. (2009)., ‘Bazı Gıda Katkı Maddeleri Kullanılarak Ceviz Ezmesinin Raf Ömrünün Uzatılması’, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi.
  • Orhan, A., (2010), ‘Yerel Değerlerin Turizm Ürününe Dönüştürülmesinde “Coğrafi İşaretlerin” Kullanımı: İzmit Pişmaniyesi Örneği’Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 21, Sayı 2, Güz: 243-254.
  • Özder, M.R. (2006), ‘Küresel Rekabet ve Degisim Sürecinde Yöresel Kobilerin Sorunları ve Çözüm Yolları Türkiye Üzerine Bir Uygulama’, Buldan Sempozyumu, Bildiri Metinleri, ss.913-919.
  • Sıray, E. & Akçay, Y., (2010), ’Giresun İli Merkez İlçede Fındık Yetiştiren İşletmelerin Ekonomik Analizi, Üretim ve Pazarlama Sorunlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma’, GOÜ. Ziraat Fakültesi Dergisi, 2010, 27(1), 43-56.
  • TUİK Haber Bülteni, (2012), ‘Küçük Ve Orta Büyüklükteki Girişim İstatistikleri’, Sayı: 13146.
  • Uygun M., Ş. Uslu, (2002), "Yeni Rekabet Koşullarında KOBİ'lerin Değişen Pazarlama Stratejileri ve Pazarlama Sorunları: Konya Örneği", 21. Yüzyılda KOBİ'ler: Sorunlar, Fırsatlar ve Çözüm Önerileri Sempozyumu, Gazimagusa/KIBRIS, 3-4 Ocak 2002.

Yöresel Ürünlerin Ulusal Pazarlara Açılmasında Karşılaşılan Pazarlama Sorunları ve Çözüm Önerileri; Burdur Ceviz Ezmesi Örneği

Yıl 2014, Cilt: 28 Sayı: 3, 0 - , 18.07.2014

Öz

Yöresel ürün pazarlaması, bünyesinde bazı avantajları ve zorlukları birlikte taşımaktadır. Yöresel ürün üretiminin genellikle küçük işletmeler eliyle yapılıyor olması ve bu işletmelerin mevcut pazarlama sorunları, farklı ve orijinal tatlardaki yöresel ürünlerin başka pazarlara açılmasını da zorlaştırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, yöresel ürün pazarlamasında karşılaşılan temel sorunların ve bu sorunlara getirilebilecek çözüm önerilerinin ‘Burdur ceviz ezmesi’ örneği üzerinden ele alınmasıdır. Elde edilen bulgular KOBİ’lerin genel pazarlama sorunları ile benzerlikler göstermektedir. 

Kaynakça

  • Akgemci, T. Öğüt A. ve Tosun, M. A. (2005), ‘Küresel Rekabetin Sunduğu Fırsatlar ve Tehditler Bağlamında KOBİ'lerde Stratejik Yenilik Yönetimi: SWOT Analizine Dayalı Kuramsal Bir Değerlendirme’, S.Ü. İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 10, ss. 139-156.
  • Balcı, A. (2010). “Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler”, Pegem Akademi, 8. Baskı.
  • Bekçi, İ., Usul, H. (2001), ‘Göller Bölgesindeki Küçük ve Orta Boy İşletmelerin Finansal Sorunları ve Çözüm Yolları’, Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt 6, Sayı 1, ss:111-125.
  • Boros, P., Toth, B. Z., Feher, O., (2013), ‘The economic and marketing importance of local food products in the business policy of a Hungarian food retail chain’, 1st World Congress of Administrative & Political Sciences (ADPOL-2012), Procedia - Social and Behavioral Sciences 81 ( 2013 ) 589 – 594.
  • BurdurTSO, (2007), Burdur Sanayi ve Ticaret Odası Yayını, Yıl:7, Sayı:12. Ceviz Eylem Planı, (2012-2016)., T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü, Ağaçlandırma Dairesi Başkanlığı.
  • Çatal, M.F. (2007), ‘Bölgesel Kalkınmada Küçük Ve Orta Boy İşletmelerin (Kobi) Rolü’, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 10, Sayı 2, ss.333-352.
  • Duman, A.D. & Zorlugenç, B. & Evliya, B., (2002), ‘Kahramanmaraş’ta Kırmızı Biberin Önemi ve Sorunları’, KSÜ Fen ve Mühendislik Dergisi 5(1), 111-117.
  • Ece Nüket Öndoğan, E.N. (2002), ‘Türkiye’de İşlenmiş İthal Gıda Ürünleri Pazarlaması’, Ege Akademik Bakış, 2(2):93-104.
  • Eroğlu, İ., İnce, M. ve GÜL, H., (2008), ‘Küresel Sistemde KOBİ’lerin Karşılaştıkları Sorunlar ve Stratejik Boyutuyla Yeniden Yapılanma Gereği’, Bir Çatışma veya Uzlaşma Kaynağı Olarak Küreselleşme, Girne-KIBRIS, 13-15 Mayıs.
  • Gelibolu, L. (2009), ‘Kars Kaşar Peyniri İşletmelerinin Pazarlama Sorunları Ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Alan Araştırması’, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 3, ss.151-165.
  • Giovannucci, D., Barham, E., Pirog, R. (2010), ‘Defining and Marketing ‘‘Local’’ Foods: Geographical Indications for US Products’ The Journal of World Intellectual Property, Vol. 13, no. 2, ss. 94–120.
  • Gürol, M.A. (2006), ‘Küresel arena’da Girişimci ve Girişimcilik’, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Kan, M., Gülçubuk, B., Kan, A., Küçükçongar, M., (2010), ‘Coğrafi İşaret Olarak Karaman Divle Tulum Peyniri’, KMÜ Sosyal ve Ekonomı k Araştirmalar Dergı si 12 (19): 15-23.
  • Kıymaz, T. & Saçlı, Y. (2008), ‘Tarım ve Gıda Ürünleri Fiyatlarında Yaşanan Sorunlar ve Öneriler’, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı Yayın No: Dpt: 2767.
  • Kotler, P.& Armstrong G. (2006). “Principles of Marketing”, Pearson Education, New Jersey, 11. Edition.
  • Kurtz, D. (2008). ‘Contemporary Marketing’, Thompson South-Western, 13. Edition.
  • Lascu, D-N&Clow, K.E. (2004). “Marketing Frontiers Concepts and Tools”, Atomic Dog Publishing, Ohio.
  • Mucuk, İ. (2004). “Pazarlama İlkeleri”, Türkmen Kitabevi, 14.Baskı.
  • Nakıboğlu, M.A.B. (2008). “Hizmet İşletmelerindeki İlişkisel Pazarlama Uygulamalarının Müşteri Bağlılığı Üzerindeki Etkileri”, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi.
  • Nakip, M., (2003).’Pazarlama Araştırmaları, Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Seçkin Yayınevi.
  • Okumus, B., Okumus, F., McKercher, B., (2007), ‘Incorporating local and international cuisines in the marketing of tourism destinations: The cases of Hong Kong and Turkey’, Tourism Management 28, pp.253– 2
  • Onaç, H. (2009)., ‘Bazı Gıda Katkı Maddeleri Kullanılarak Ceviz Ezmesinin Raf Ömrünün Uzatılması’, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi.
  • Orhan, A., (2010), ‘Yerel Değerlerin Turizm Ürününe Dönüştürülmesinde “Coğrafi İşaretlerin” Kullanımı: İzmit Pişmaniyesi Örneği’Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 21, Sayı 2, Güz: 243-254.
  • Özder, M.R. (2006), ‘Küresel Rekabet ve Degisim Sürecinde Yöresel Kobilerin Sorunları ve Çözüm Yolları Türkiye Üzerine Bir Uygulama’, Buldan Sempozyumu, Bildiri Metinleri, ss.913-919.
  • Sıray, E. & Akçay, Y., (2010), ’Giresun İli Merkez İlçede Fındık Yetiştiren İşletmelerin Ekonomik Analizi, Üretim ve Pazarlama Sorunlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma’, GOÜ. Ziraat Fakültesi Dergisi, 2010, 27(1), 43-56.
  • TUİK Haber Bülteni, (2012), ‘Küçük Ve Orta Büyüklükteki Girişim İstatistikleri’, Sayı: 13146.
  • Uygun M., Ş. Uslu, (2002), "Yeni Rekabet Koşullarında KOBİ'lerin Değişen Pazarlama Stratejileri ve Pazarlama Sorunları: Konya Örneği", 21. Yüzyılda KOBİ'ler: Sorunlar, Fırsatlar ve Çözüm Önerileri Sempozyumu, Gazimagusa/KIBRIS, 3-4 Ocak 2002.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yüksel Köksal

Yayımlanma Tarihi 18 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 28 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Köksal, Y. (2014). Yöresel Ürünlerin Ulusal Pazarlara Açılmasında Karşılaşılan Pazarlama Sorunları ve Çözüm Önerileri; Burdur Ceviz Ezmesi Örneği. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 28(3). https://doi.org/10.16951/iibd.55930

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png