BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL MEDYA PAZARLAMASINDAN ELDE EDİLEN FAYDALARIN TÜKETİCİ MARKA BAĞLILIĞINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2016, Cilt: 30 Sayı: 4, 0 - 0, 21.10.2016

Öz

Sosyal medya ile birlikte gelen hızlı ve etkileşimli iletişim bireysel kullanıma olduğu gibi işletmelerin kullanımına da etkilemiştir. Bu yeni iletişim modelini göz önüne alarak işletmeler pazarlama faaliyetlerini düzenlemişlerdir. Sosyal medya üzerinden yürüttükleri pazarlama ile hedef kitleye daha kolay ulaşmışlar ve onlarla daha verimli bir iletişim ağı kurmuşlardır. Bu çalışma sosyal medya pazarlamasının sağladığı faydaların, tüketici marka bağlılığına üzerine etkisini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada 385 yerli turist üzerinde anket uygulanmış ve sonuçlar SPSS 23 ve LISREL 9.1 programları ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre fonksiyonel, sosyal ve maddi faydaları etkilediği hedonik ve psikolojik faydalarını ise etkisi olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca topluluk katılımı ile marka güveninin marka bağlılığı üzerinde etkisi olduğu görülmüştür.

Yıl 2016, Cilt: 30 Sayı: 4, 0 - 0, 21.10.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Polat Can

İlker Çetin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 30 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Can, P., & Çetin, İ. (2016). SOSYAL MEDYA PAZARLAMASINDAN ELDE EDİLEN FAYDALARIN TÜKETİCİ MARKA BAĞLILIĞINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 30(4).

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png