İşletme
bölümleri arasındaki koordinasyon, işletme performansına önemli ölçüde etki
etmektedir. Özellikle üretim, lojistik ve pazarlama bölümleri arasındaki
koordinasyonun varlığı ve etkinliği işletme performansına pozitif etki
etmektedir. Bölümler arası koordinasyonun olmaması; işletme içi çatışmalara,
süreçlerinin aksamasına, müşteri memnuniyetsizliğine ve dolayısıyla da işletme performansının
düşmesine neden olabilmektedir.
Bu
çalışmada üretim, lojistik ve pazarlama bölümleri arasındaki koordinasyon ile işletme
performansı arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu kapsamda araştırma modeli
Gaziantep’teki 120 imalat işletmesinde anket tekniği kullanılarak elde edilen
verilerle test edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda bölümler arası koordinasyon
alt değişkenlerinden karşılıklı kontrolün işletme performansını pozitif etkilediği,
bölümler arası veri akışı ve bölümler arası iletişimin ise işletme performansını
etkilemediği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 32 Sayı: 4 |