Üretim teknolojilerinin gelişmesi, ürün
alternatiflerinin çoğalması ile tüketiciyle duygusal bir bağ yaratarak marka
sadakati oluşturabilmek için işletmeler farklı stratejiler denemektedir. Bu
stratejilerden biri de marka topluluklarıdır. Ortak değerler ile bir markanın
etrafında birleşen tüketici gruplarının oluşturduğu bu topluluklar tüketici ile
marka arasında çoklu ilişkiler geliştirmektedir. Bu araştırmada sanal marka
topluluklarının marka sadakati üzerindeki etkisi incelenmek istenmiştir. Bu
amaçla sektörünün öncülerinden biri olan Nikon firmasının sanal marka topluluğu
üyeleri ile anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışmasına ilişkin anket formu
topluluk üyelerine online olarak ulaştırılmış ve 284 adet anket üzerinden
analizler yapılmıştır. Elde edilen veriler sonucunda sanal marka topluluğu
karakteristiklerinden ödül etkisi ve üyeler arası etkileşim değişkenlerinin sanal
marka topluluğu sadakati üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca topluluğa
yönelik sadakatin marka sadakati ve satın alma niyeti üzerinde etkili olduğu
sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda sanal marka toplulukları
aracılığıyla işletmelerin marka sadakati geliştirme stratejilerine yönelik
öneriler sunulmuştur.
Marka Topluluğu Sanal Marka Topluluğu Marka Sadakati Satın Alma Niyeti
Along with the development of production technology,
the increases of product alternatives, enterprises are testing different strategies
by creating an emotional connection with the consumer for the creation of brand
loyalty. Brand communities are one of
the strategies of creating brand loyalty. These communities, which was formed
by consumer groups that converge around a brand with common values, develop
multiple relationships between consumer and brand. In this study, it is
desirable to examine the impact of virtual brand associations on brand loyalty.
For
this purpose, a survey study has been made with the members of the virtual
brand community of one of the leading firms of its sector, Nikon. The
questionnaire related to the survey study was sent online to the members of the
community and analyzes were made based on 284 questionnaires. As a result of
the obtained data, it was determined that the reward effect of the
characteristics of the virtual brand community and the interaction variables
between the members are effective on the loyalty of the virtual brand
community. It is also found the result that loyalty towards community is
effective on brand loyalty and purchase intention. As a result of the research,
proposals were presented about strategies of brand loyalty development of
enterprises through virtual brand communities.
Brand Community Virtual Brand Community Brand Loyalty Purchase Intention
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 33 Sayı: 3 |