Öğretim programlarının uygulanmasında önemli bir yere sahip olan ders kitapları,
öğretmen ve öğrenciler tarafından kullanılabilen ortak kaynaklardandır.
Öğrenme-öğretme sürecinin temel materyallerinden olan ders kitaplarının, gerekli
ve yeterli niteliklere sahip olması, ilgili alandaki kazanımların gerçekleşmesine
katkı sağlaması beklenir. Bu bağlamda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitaplarının
incelenmesi, öğrenme alanlarıyla ilgili değerlendirmelerinin yapılması
önemlidir. Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ilköğretim 4.-8.
sınıflarda ders kitabı olarak okutulması uygun görülen Din Kültürü ve Ahlak
Bilgisi ders kitapları “ahlak” öğrenme alanlarının içerik analiziyle değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Araştırmada “Ahlak” öğrenme alanları; içerik, öğrenilebilirlik,
temel kaynaklar ve okuma metinleri alt başlıkları altında nitel bir yöntemle
incelenmiştir.
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitapları Ahlak Öğrenme Alanı İçerik Analizi
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 38 |