BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Sayı: 40, 149 - 162, 31.12.2013

Öz

Self Actualization in terms of Aim-MeaningThis article discusses how nefs stages ,which takes places in mysticism in terms of aim-meaning, function as psychotheraphyThe article gives place seven stages which insan-ı kamil passenger will pass in the path of integration and internal evolution and each stages function as development stages of spiritual progress in Sufism and contributes to a greater level of personality transformation, so the article focus on self actualization and aim-meaning relationship

Kaynakça

  • Adler, Alfred (1995). İnsan Tabiatını Tanıma, Çev. Ayda Yörükan, Türkiye İş Bankası Yayınları, İkinci Baskı.
  • Adler, Alfred (1993). Hayatın Anlam ve Amacı, Çev. Kamuran Sipal, Say Yayınları, İstanbul.
  • Akarsu, Bedia (1979). Felsefe Terimleri Sözlüğü, Ankara.
  • Ateş, Süleyman (1992). İslam Tasavvufu, Yeni Ufuklar Neşriyat, İstanbul. Aurelius, Marcus (2002). Düşünceler, Çev. Şadan Karadeniz, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayınları, İstanbul.
  • Aydın, Hüseyin (1987). Yaratılış ve Gaye, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara. Bahadır, Aldülkerim (2001). İnsanın Anlam Arayışı, İnsan Yayınları, İstanbul.
  • Dodurgalı, Abdurrahman (1998). “Nefs ve Eğitimi”, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi Sayı: 5, İstanbul.
  • Dökmen, Üstün (2005). Varolmak, Gelişmek, Uzlaşmak, Sistem Yayıncılık, 14. baskı, İstanbul. Frankl, Victor (1994). Duyulmayan Anlam Çığlığı, Çev. Selçuk Budak Öteki Yayınevi, II. Baskı, Ankara.
  • 1Şentürk, Habil (1994). “Kişilik ve Din”, Diyanet İlmi Dergisi, sayı:3 Temmuz, Ağustos, Eylül.
  • Kara, Mustafa (1990). Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, Dergah Yayınları, II. Baskı İstanbul. Kılıç, Sadık (2000). Benliğin İnşası, İnsan Yayınları, İstanbul.
  • Krech, David - S. Crutchfield (1980). Richard Sosyal Psikoloji, Çev. Erol Güngör, Ötüken Yayınları, İstanbul.
  • Maslow, Abraham (1971). The Further Reaches of Human Nature, New York.
  • Maslow, Abraham (2001). İnsan Olmanın Psikolojisi, Çev. Orhan Gündüz, Kuraldışı Yayınları, İstanbul,.
  • Nesefi, Azizüddin (1990). Tasavvufta İnsan Meselesi, Dergah Yayınları, İstanbul.
  • Öztürk, Yaşar Nuri (1979). Kur’an-ı Kerim ve Sünnete Göre Tasavvuf, Fatih Yayınevi, İstanbul.
  • Sayar, Kemal (2003). Sufi Psikolojisi, İnsan Yayınları, III. Baskı, İstanbul.
  • Schumacher, Erik F. (1999). Akli Karışıklıklar İçin Klavuz, Çev. Mustafa Özel, İz Yayınları, III. Baskı, İstanbul.
  • Soykan, Ömer Naci (2001). “İnsanın Dünyadaki Yerini Yeniden Sorgulaması Üzerine”, Felsefe Dünyası.
  • 24- Schimmel, Annemarie (2001). İslam’ın Mistik Boyutları, Çev. Ergün Kocabıyık, Kabala Yayınevi, İstanbul.
  • Şirin, Turgay (2005). Kişisel Gelişim Medeniyeti, Armoni Yayınları, İstanbul. Tolstoy, İtiraflarım, Çev. Ahmet Özpınar, Aden Yayıncılık, İstanbul.
  • Türer, Osman (1995). Tasavvuf Tarihi, Seha Nesriyat, İstanbul.
  • Wilcox, Lynn (2001). Sufizm ve Psikoloji, Çev. Orhan Düz, İnsan Yayınları İstanbul.
  • Yılmaz, H. Kamil (2000). Ana Hatlarıyla Tasavvuf ve Tarikatlar, Ensar Neşriat, İstanbul.

GAYE-ANLAM BAĞLAMINDA KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRMEK

Yıl 2013, Sayı: 40, 149 - 162, 31.12.2013

Öz

Bu makale gaye-anlam bağlamında Tasavvufta yer alan nefis mertebelerinin
nasıl psikoterapik bir işlev gördüğünü konu almaktadır.
Makale, bütünleşme ve iç evrim yolunda insan-ı kâmil yolcusunun geçeceği
yedi mertebenin tasavvufta ruhsal gelişimin ilerleme aşamaları olarak işlev gördüğüne ve her aşamanın kişiliğin daha mükemmel bir seviyeye dönüşümüne katkıda
bulunduğuna yer vermekte ve bu bağlamda kendini gerçekleştirme ve gaye-anlam
ilişkisi üzerinde durmaktadır

Kaynakça

  • Adler, Alfred (1995). İnsan Tabiatını Tanıma, Çev. Ayda Yörükan, Türkiye İş Bankası Yayınları, İkinci Baskı.
  • Adler, Alfred (1993). Hayatın Anlam ve Amacı, Çev. Kamuran Sipal, Say Yayınları, İstanbul.
  • Akarsu, Bedia (1979). Felsefe Terimleri Sözlüğü, Ankara.
  • Ateş, Süleyman (1992). İslam Tasavvufu, Yeni Ufuklar Neşriyat, İstanbul. Aurelius, Marcus (2002). Düşünceler, Çev. Şadan Karadeniz, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayınları, İstanbul.
  • Aydın, Hüseyin (1987). Yaratılış ve Gaye, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara. Bahadır, Aldülkerim (2001). İnsanın Anlam Arayışı, İnsan Yayınları, İstanbul.
  • Dodurgalı, Abdurrahman (1998). “Nefs ve Eğitimi”, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi Sayı: 5, İstanbul.
  • Dökmen, Üstün (2005). Varolmak, Gelişmek, Uzlaşmak, Sistem Yayıncılık, 14. baskı, İstanbul. Frankl, Victor (1994). Duyulmayan Anlam Çığlığı, Çev. Selçuk Budak Öteki Yayınevi, II. Baskı, Ankara.
  • 1Şentürk, Habil (1994). “Kişilik ve Din”, Diyanet İlmi Dergisi, sayı:3 Temmuz, Ağustos, Eylül.
  • Kara, Mustafa (1990). Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, Dergah Yayınları, II. Baskı İstanbul. Kılıç, Sadık (2000). Benliğin İnşası, İnsan Yayınları, İstanbul.
  • Krech, David - S. Crutchfield (1980). Richard Sosyal Psikoloji, Çev. Erol Güngör, Ötüken Yayınları, İstanbul.
  • Maslow, Abraham (1971). The Further Reaches of Human Nature, New York.
  • Maslow, Abraham (2001). İnsan Olmanın Psikolojisi, Çev. Orhan Gündüz, Kuraldışı Yayınları, İstanbul,.
  • Nesefi, Azizüddin (1990). Tasavvufta İnsan Meselesi, Dergah Yayınları, İstanbul.
  • Öztürk, Yaşar Nuri (1979). Kur’an-ı Kerim ve Sünnete Göre Tasavvuf, Fatih Yayınevi, İstanbul.
  • Sayar, Kemal (2003). Sufi Psikolojisi, İnsan Yayınları, III. Baskı, İstanbul.
  • Schumacher, Erik F. (1999). Akli Karışıklıklar İçin Klavuz, Çev. Mustafa Özel, İz Yayınları, III. Baskı, İstanbul.
  • Soykan, Ömer Naci (2001). “İnsanın Dünyadaki Yerini Yeniden Sorgulaması Üzerine”, Felsefe Dünyası.
  • 24- Schimmel, Annemarie (2001). İslam’ın Mistik Boyutları, Çev. Ergün Kocabıyık, Kabala Yayınevi, İstanbul.
  • Şirin, Turgay (2005). Kişisel Gelişim Medeniyeti, Armoni Yayınları, İstanbul. Tolstoy, İtiraflarım, Çev. Ahmet Özpınar, Aden Yayıncılık, İstanbul.
  • Türer, Osman (1995). Tasavvuf Tarihi, Seha Nesriyat, İstanbul.
  • Wilcox, Lynn (2001). Sufizm ve Psikoloji, Çev. Orhan Düz, İnsan Yayınları İstanbul.
  • Yılmaz, H. Kamil (2000). Ana Hatlarıyla Tasavvuf ve Tarikatlar, Ensar Neşriat, İstanbul.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Behlül Tokur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Tokur, B. (2013). GAYE-ANLAM BAĞLAMINDA KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRMEK. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi(40), 149-162.
AMA Tokur B. GAYE-ANLAM BAĞLAMINDA KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRMEK. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Aralık 2013;(40):149-162.
Chicago Tokur, Behlül. “GAYE-ANLAM BAĞLAMINDA KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRMEK”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 40 (Aralık 2013): 149-62.
EndNote Tokur B (01 Aralık 2013) GAYE-ANLAM BAĞLAMINDA KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRMEK. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 40 149–162.
IEEE B. Tokur, “GAYE-ANLAM BAĞLAMINDA KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRMEK”, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 40, ss. 149–162, Aralık 2013.
ISNAD Tokur, Behlül. “GAYE-ANLAM BAĞLAMINDA KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRMEK”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 40 (Aralık 2013), 149-162.
JAMA Tokur B. GAYE-ANLAM BAĞLAMINDA KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRMEK. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2013;:149–162.
MLA Tokur, Behlül. “GAYE-ANLAM BAĞLAMINDA KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRMEK”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 40, 2013, ss. 149-62.
Vancouver Tokur B. GAYE-ANLAM BAĞLAMINDA KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRMEK. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2013(40):149-62.

Creative Commons License
Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. ile lisanslanmıştır.