BibTex RIS Kaynak Göster

POLİSİN EĞİTİMİNDE İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ KAVRAMLARININ YERLEŞMESİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM OLARAK YARATICI DRAMA

Yıl 2012, Sayı: 3, 141 - 154, 11.10.2012

Öz

Günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte insana
sunulan hizmette de kalite ve verimin
artması yapılacak yatırımların boyutlarının da
değişmesi gerektiği sonucunu ortaya çıkartmaktadır.
Bu noktada birlikte yaşam kültürü
içerisinde demokrasi ve insan hakları bağlamında
hizmet sunan birimlerin kendilerini geliştirmeleri
ve yenilemeleri önem kazanmaktadır.
Güvenlik alanında toplumda önemli
bir misyonu eda eden polis, görevini yerine
getirirken kendisine biçilen sorumluluğun bilincinde
olarak azami ölçüde insan haklarına
ve demokratik esaslara bağlı kalarak hareket
etmektedir. Polisin eğitiminde de özellikle
insan hakları ve demokrasi önemli bir yer tutmaktadır.
Fakat karşılaşılan insan hakları ihlalleri
değerlendirildiğinde problemin
eğitimdeki pratik eksikliğinden kaynaklandığı
görülmektedir. Bu çalışmada polisin başarısında teorik eğitimin yanında yeni bir yaklaşım olarak yaratıcı dramanın kullanılmasının
polislik uygulamalarına katkıları ele alınmaktadır

Kaynakça

  • ADIGÜZEL, Ömer (1993). “Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi”, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • ADIGÜZEL, Ömer (2002). Eğitimde Yeni Bir Yöntem ve Disiplin Yaratacı Drama. Ankara: Naturel Yayıncılık.
  • AKILLIOĞLU, Tekin (1995). İnsan Hakları: Kavram, Kaynaklar ve Koruma Sistemleri. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İnsan Haklan Merkezi Yayınları.
  • ARSLAN, Feyzullah (2001). "Poliste Sürekli Eğitim", Ankara: Polis Dergisi, 154, 150-162.
  • ASLAN, N. ( 2001). Dramaya Çok Yönlü Bakış. Ankara: Fersat Matbacılık.
  • BURHAN, Ayhan (1998). “Türk Polis Örgütünde, Eğitim Süreci ve Önemi”, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • CEYLAN, Cemal (1995). Ulusal ve Uluslararası Boyutlarıyla İnsan Hak ve Özgürlükleri. Ankara: Kara Harp Okulu Bilgi Toplama ve Yayım Merkezi Yayınları.
  • ÇEÇEN, Anıl (1995). İnsan Hakları. Ankara: Gündoğan Yayınları.
  • ÇEVİK, Hasan Hüseyin (2002), “Devlet ve Polis”. H. H. ÇEVİK ve T.GÖKSU (der.), Türkiye’de Devlet, Toplum ve Polis, Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • ERASLAN, Fethullah – METiN, İsmail (1994). Türkiye’de Polis ve Kişi Hakları. İstanbul: iletişim Yayınları.
  • KAYA, Mikail (2002). “Polis Akademisinde Yaratıcı Drama Yöntemi ile İnsan Hakları Dersinin İşlenişi”, Ankara: Ankara Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • KAZANCI, Metin (2005). Kamuda Ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • KEPENEKÇİ, Karaman (1999). “Türkiye’de Genel Ortaöğretim Kurumlarında İnsan Hakları Eğitimi”, Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • ÖNDER, A. (1999). Yaşayarak Öğrenme için Eğitici Drama. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • SAN, İ. (1991). “Eğitimde Yaratıcı Drama”, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23, 2. Sayılar Ve Olgular Işığında Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi
  • SEMİZ, Emin – GÖKÇE, Erten (2000). 21.Yüzyılda Polis Temel Sorunlar ve Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara: Sibel Matbaası.
  • TEZSEVER, Serhat (1993). Polisin Yetkileri. Ankara: Başkent Matbaacılık. www.liberalses.com/gundem/aihm-raporu-ic-acici-degil.aspx Erişim Tarihi: 17.06.2011
Yıl 2012, Sayı: 3, 141 - 154, 11.10.2012

Öz

Kaynakça

  • ADIGÜZEL, Ömer (1993). “Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi”, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • ADIGÜZEL, Ömer (2002). Eğitimde Yeni Bir Yöntem ve Disiplin Yaratacı Drama. Ankara: Naturel Yayıncılık.
  • AKILLIOĞLU, Tekin (1995). İnsan Hakları: Kavram, Kaynaklar ve Koruma Sistemleri. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İnsan Haklan Merkezi Yayınları.
  • ARSLAN, Feyzullah (2001). "Poliste Sürekli Eğitim", Ankara: Polis Dergisi, 154, 150-162.
  • ASLAN, N. ( 2001). Dramaya Çok Yönlü Bakış. Ankara: Fersat Matbacılık.
  • BURHAN, Ayhan (1998). “Türk Polis Örgütünde, Eğitim Süreci ve Önemi”, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • CEYLAN, Cemal (1995). Ulusal ve Uluslararası Boyutlarıyla İnsan Hak ve Özgürlükleri. Ankara: Kara Harp Okulu Bilgi Toplama ve Yayım Merkezi Yayınları.
  • ÇEÇEN, Anıl (1995). İnsan Hakları. Ankara: Gündoğan Yayınları.
  • ÇEVİK, Hasan Hüseyin (2002), “Devlet ve Polis”. H. H. ÇEVİK ve T.GÖKSU (der.), Türkiye’de Devlet, Toplum ve Polis, Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • ERASLAN, Fethullah – METiN, İsmail (1994). Türkiye’de Polis ve Kişi Hakları. İstanbul: iletişim Yayınları.
  • KAYA, Mikail (2002). “Polis Akademisinde Yaratıcı Drama Yöntemi ile İnsan Hakları Dersinin İşlenişi”, Ankara: Ankara Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • KAZANCI, Metin (2005). Kamuda Ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • KEPENEKÇİ, Karaman (1999). “Türkiye’de Genel Ortaöğretim Kurumlarında İnsan Hakları Eğitimi”, Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • ÖNDER, A. (1999). Yaşayarak Öğrenme için Eğitici Drama. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • SAN, İ. (1991). “Eğitimde Yaratıcı Drama”, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23, 2. Sayılar Ve Olgular Işığında Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi
  • SEMİZ, Emin – GÖKÇE, Erten (2000). 21.Yüzyılda Polis Temel Sorunlar ve Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara: Sibel Matbaası.
  • TEZSEVER, Serhat (1993). Polisin Yetkileri. Ankara: Başkent Matbaacılık. www.liberalses.com/gundem/aihm-raporu-ic-acici-degil.aspx Erişim Tarihi: 17.06.2011
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arif Kıvrak Bu kişi benim

Fatih Balcı

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2012
Gönderilme Tarihi 11 Ekim 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kıvrak, A., & Balcı, F. (2012). POLİSİN EĞİTİMİNDE İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ KAVRAMLARININ YERLEŞMESİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM OLARAK YARATICI DRAMA. Atatürk İletişim Dergisi(3), 141-154.

19179