Çalışmanın amacı, sosyal paylaşım ağlarını yoğun olarak kullanan ve takip eden
gençlerin demografik özellikleri ile sosyal medya paylaşım ağlarını kullanım düzeyleri
arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın ana kitlesini Türkiye’deki 10-
25 yaş arasında olan yaklaşık ondokuz milyon genç internet kullanıcısı
oluşturmaktadır. Bu bağlamda ana kitleyi temsil etme yeterliğine sahip olan 410 genç
kullanıcıya yüz yüze anket yöntemi uygulanmıştır. Veriler SPSS 20 istatistik paket
programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde ortalamalar, standart
sapma, frekans dağılımları ve korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Çalışmanın
bulgularına göre, genç kullanıcıların cinsiyetleri, gelirleri ve eğitimleri ile tumblr, facebook,
twitter, instagram, snap chat sitelerinin kullanımı arasında istatistiki olarak
anlamlı ve pozitif ilişki olduğu tespit edilmiştir (p<0.05). Buna karşın, kullanıcıların
yaşı ile snap chat sitesi arasında ve kullanıcıların gelirleri ile tumblr’in kullanım sıklığı
arasında anlamlı bir ilişki olmadığı gözlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2014 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 7 |