Yeni iletişim teknolojileri ve özellikle internet ile birlikte habere ulaşma yöntemleri
çeşitlilik göstermektedir. Buna karşılık günümüzde hala en etkili haber alma
aracı televizyondur. Televizyonda bireylerin düzenli olarak haber ihtiyaçlarını karşıladıkları
programlar ise kanalların ana haber bültenleridir. Televizyon kanallarının
prestijini oluşturan ana haber bültenleri aynı zamanda televizyon kanalının hakim
politikasının bir ürünü olarak oluşturulmaktadır. Bu bağlamda, habere konu olan kadının
sunumu televizyon kanalının diğer programlarında da tekrarlanmaktadır. Çalışmamızın
amacı, ana haber bültenlerindeki kadının konumunu feminist eleştiri
bağlamında inceleyerek ana haber bültenleri özelinden kadının medyadaki sunumunu
araştırmaktır. Araştırmamız kapsamında belirlenen üç kanalın ana haber bültenleri
niceliksel içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2014 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 7 |