Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ GERÇEKÇİLİK VE LUCHINO VİSCONTİ: SİNEMA TARİHİNE YENİDEN BAKMAK

Yıl 2014, Sayı: 7, 39 - 58, 07.07.2014

Öz

Sinema tarihi içinde herhangi bir akım incelendiğinde, onun film dilinin genel
evrimi içinde değerlendirilmediği görülür. O akımın kendine özgü içerik ve biçem
özelliklerinden söz edilir. Bu genel bakış, çoğu zaman o akımı anlamayı, akımın özelliklerini
aşan kimi yönetmenleri ve filmlerini çözümlemeyi zorlaştırır. Ayrıca bu bakış
açısı, o akıma ait olduğu söylenen yönetmenleri ve filmlerini sanat ve sinema tarihinin
derin birikimi ile okumaya da engel olur. Luchino Visconti için de benzer şeyler geçerlidir.
Visconti filmleri ile ‘metinlerarası’ okumayı gerekli kılan ve Yeni Gerçekçiliğin
dışına taşan bir yönetmendir. Onun filmografisine tarihsel olarak bakıldığında
Jean Renoir’dan Thomas Mann’e, Marksizm’den Marcal Proust ve Gustav Mahler’e,
Fransız doğalcılarından romantizme doğru bir evrilme söz konusudur. Bu makalede
bu bakış açısına uygun olarak, Visconti ve filmleri konu edilmektedir. Bu makale,
nitel ve betimleyici bir biçimle yazılmış, gerekli veriler literatür taraması yöntemi ile
elde edilmiştir.

Yıl 2014, Sayı: 7, 39 - 58, 07.07.2014

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Barış Kılınç

Yayımlanma Tarihi 7 Temmuz 2014
Gönderilme Tarihi 5 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Kılınç, B. (2014). YENİ GERÇEKÇİLİK VE LUCHINO VİSCONTİ: SİNEMA TARİHİNE YENİDEN BAKMAK. Atatürk İletişim Dergisi(7), 39-58.

19179