İnsan kaynakları fonksiyonu içinde müşteri odaklılık genişledikçe, insan
kaynakları yönetimi, müşteri memnuniyeti ve örgütsel rekabet performansı
arasındaki ilişki de güçlenmektedir. Bu çalışmada, Doğu Anadolu Bölgesinde
imalat sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde, pazarlama iletişimi uygulamalarının
insan kaynakları @yönetimi, insan kaynakları yönetiminin müşteri
memnuniyeti ile işletme performansı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Bu
amaçla bölgede faaliyet gösteren 286 işletmeye anket uygulanmıştır. Anket
sonucunda elde edilen veriler, SPSS 20 paket programı kullanılarak analiz
edilmiştir. Analizde, Friedman Çift Yönlü Anova Testi, Wilcoxon Testi, Mann-
Whitney U Testi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, pazarlama iletişimi
uygulamaları ile insan kaynakları yönetimi arasında pozitif bir etkileşim olduğu
ve insan kaynakları yönetimi uygulamalarının müşteri memnuniyeti ve
işletme performansı üzerinde etkin olduğu gözlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2015 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 8 |