Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMA İLETİŞİMİ UYGULAMALARI AÇISINDAN İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNİN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE İŞLETME PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: DOĞU ANADOLU BÖLGESİ İMALAT SEKTÖRÜNDE ANALİTİK BİR UYGULAMA

Yıl 2015, Sayı: 8, 137 - 156, 15.01.2015

Öz

İnsan kaynakları fonksiyonu içinde müşteri odaklılık genişledikçe, insan
kaynakları yönetimi, müşteri memnuniyeti ve örgütsel rekabet performansı
arasındaki ilişki de güçlenmektedir. Bu çalışmada, Doğu Anadolu Bölgesinde
imalat sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde, pazarlama iletişimi uygulamalarının
insan kaynakları @yönetimi, insan kaynakları yönetiminin müşteri
memnuniyeti ile işletme performansı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Bu
amaçla bölgede faaliyet gösteren 286 işletmeye anket uygulanmıştır. Anket
sonucunda elde edilen veriler, SPSS 20 paket programı kullanılarak analiz
edilmiştir. Analizde, Friedman Çift Yönlü Anova Testi, Wilcoxon Testi, Mann-
Whitney U Testi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, pazarlama iletişimi
uygulamaları ile insan kaynakları yönetimi arasında pozitif bir etkileşim olduğu
ve insan kaynakları yönetimi uygulamalarının müşteri memnuniyeti ve
işletme performansı üzerinde etkin olduğu gözlenmiştir.

Yıl 2015, Sayı: 8, 137 - 156, 15.01.2015

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serdar Erciş

Fatma Geçikli

Ayhan Doğan

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2015
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Erciş, S., Geçikli, F., & Doğan, A. (2015). PAZARLAMA İLETİŞİMİ UYGULAMALARI AÇISINDAN İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNİN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE İŞLETME PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: DOĞU ANADOLU BÖLGESİ İMALAT SEKTÖRÜNDE ANALİTİK BİR UYGULAMA. Atatürk İletişim Dergisi(8), 137-156.

19179