Bu
çalışmada, 12 Haziran 2011 Genel Seçimi öncesinde Ak Parti’nin ‘Hayaldi Gerçek
Oldu’ temalı reklam filmlerinin izleyiciler üzerinde nasıl bir etkiye sahip
olduğu, izleyicilerin nasıl bir kod-açımlaması yaptıkları nitel araştırma
yöntemlerinden alımlama analizi tekniği ile ortaya konulmaya çalışılmıştır. Alımlama
analizi izleyicilerin medya metinleri karşısında nasıl bir duruş sergiledikleri
Stuart Hall’ün kodlama- kod açımlama tekniğinden hareketle analiz edilmiştir.
Bu
amaçla Ak Parti’nin 2011 Genel Seçimi öncesinde hazırladığı reklam filmleri
eğitim, ulaşım, sağlık ve tarım alanlarını konu edinen her alandan iki tane
olmak üzere sekiz reklam filmi incelemiştir. Farklı yaş, eğitim ve
sosyo-ekonomik düzeydeki on kişi ile gerçekleştirilen çalışmada derinlemesine
mülakat tekniği ile siyasal reklam metinlerinin algılanmasına yönelik izleyici
eğilimleri analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, farklı
sosyo-demoğrafik özelliklere sahip izleyicilerin etkin ve duyarlı bir gözle siyasal
reklamları izledikleri, siyasal reklam mesajlarını ihtiyaç analizlerine,
düşünsel ve ideolojik dünyasına göre yorumladığı ve kodaçımlarını bu bağlamda
yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 15 |