Halkla ilişkilerin pratik süreçte profesyonelleşmesinin önündeki en büyük engel olarak ölçme ve
değerlendirme sorunsalı gösterilmektedir. Ölçme - değerlendirme için ise birincil şart SMART
hedeflerin belirlenmesidir. Fakat halkla ilişkiler profesyonellerinin iletişim etkinliğinin sonuçlarını
ölçmeleri için örgütsel düzeyde edindikleri konum da bir hayli önemlidir. Nitekim doğru rollerde yer
alamayan bir halkla ilişkiler uygulayıcısının iletişim etkinliğinin sonuçlarını ölçmesi ve örgütsel
hedeflere katkısını ortaya koyması mümkün değildir. Bu sebeple bu araştırmanın amacı Türkiye’deki
kurumlarda halkla ilişkilerin genel yapısını rol, hedefler ve ölçme bağlamında ortaya çıkarmaktır.
Dolayısıyla araştırma, nitel yöntemlerden biri olan durum analizi özelliği göstermektedir. Durum
analizi kapsamında verilerin toplanmasında görüşme tekniğine başvurulmuştur. Araştırmanın
örneklemi belirlenirken amaçlı örnekleme tekniğinden yararlanılmıştır. Beş soruluk görüşme formu,
Brand Finance 2020 Türkiye Raporu’nda en değerli 100 kuruluşun halkla ilişkiler yöneticilerine sosyal
medya araçları ve telefon aracılığıyla iletilmiştir. Geri dönüşü olan 17 görüşme formu MAXQDA 2020
paket programı aracılığıyla içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de
uluslararası önemi yüksek olan kurumlarda bulunan halkla ilişkiler yöneticileri bazıları doğru rollerde
bazıları ise beklenilen rollerde değildir. Fakat ortak olan husus doğru hedefler ve ölçme metriklerine
sahip olmamalarıdır. Hatta ölçme sürecinde geleneksel ölçme yöntemi olan çıktılara yönelik bir eğilim
söz konusudur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: Özel Sayı |